• ayah2006

Jag säger bara ALDRIG mer Findus färdigrätter!!!!

Köpte en sån här färdirätt från Findus bara för att testa hur de smakade, orkade nämligen inte att laga mat idag. Det var Jägarbiff med klyftpotatis, morötter och svampsås. Jag testade först med att smaka på potatisen och den var ju inget vidare precis eftersom den kändes rå liksom och sedan till det värsta av allt biffen.jag trodde jag skulle spy, jag fick kväljningar av biffen. För det första var den mjuk och kändes helt rå och i första tuggan var den senig och man riktigt kände senorna när man skulle tugga. fy tusan vad äckligt, hur kan någon tycka att det är gott att äta det här? Det är nog bara för att jag är så van att äta hemlagad mat. Någon som tycker om att äta det här?

• Svar på tråden Jag säger bara ALDRIG mer Findus färdigrätter!!!!
  • ayah2006

antagligen jag som är kräsen eller nåt, det verkar vara många som tycker om färdigrätter från Findus

• ayah2006

synd att slänga mat, men jag kan verkligen inte äta upp den då kommer jag att spy. Nej ju vet jag jag ger den till hunden då blir han glad.

• Tussan05

Mandelfisken med potatismos är god. Resten kan man vara utan.

Dess utom är det ganska svårt att värma potatis igen och få den god. Att färdigrätter som innehåller köttfärs är seniga och knopiga är ju ingen nyhet, därför undviker jag helst dom.

• JLS

Jag har aldrig ätit en färdigrätt från Findus i hela mitt liv, de ser äckliga ut, luktar äckligt och bara tanken på vilket skit det lär vara i är anledningar nog för mig

Varför väljer man en sån när man kan köpa en god pastasallad istället eller typ en halv grillad kyckling att äta på jobbet eller annars? Förstår inte

Vårt lilla mirakel...
  • ayah2006

undra varför de blir seniga de som innehåller köttfärs, hunden var inte kräsen i alla fall, han åt upp det i ett nafs, kul att nån tycker om den

• JLS
    ayah2006 skrev 2008-01-15 14:33:39 följande:
    synd att slänga mat, men jag kan verkligen inte äta upp den då kommer jag att spy. Nej ju vet jag jag ger den till hunden då blir han glad.
    PLÅGA inte hunden!!
    Vårt lilla mirakel...
  • Kryztina

å, jag avskyr verkligen såna färdigrätter, särskilt de med biff = smakar rått och senigt..
    KAN funka ibland med grytor eller pasta med sås eller liknande, men hemlagat är som sagt bäst..
    har jag inte tid att laga med tar jag hellre en påse nudlar än en sån färdigrätt (därmed säger jag inte att det är gott eller nyttigt med snabbnudlar)......

• JLS
    ayah2006 skrev 2008-01-15 14:35:12 följande:
    undra varför de blir seniga de som innehåller köttfärs, hunden var inte kräsen i alla fall, han åt upp det i ett nafs, kul att nån tycker om den
    Men så sniffar hundar varandra i baken med....
    Vårt lilla mirakel...
  • ayah2006
    JLS skrev 2008-01-15 14:34:35 följande:
    Jag har aldrig ätit en färdigrätt från Findus i hela mitt liv, de ser äckliga ut, luktar äckligt och bara tanken på vilket skit det lär vara i är anledningar nog för mig Varför väljer man en sån när man kan köpa en god pastasallad istället eller typ en halv grillad kyckling att äta på jobbet eller annars? Förstår inte
    synd att jag inte tänkte på det, då skulle man blivit mätt i alla fall, men men det misstaget gör jag inte om. Vad gott det skulle ha varit med en grillad kyckling i stället
  • mysrester

Föreslårt att du själv gör egen god mat du fryser ner i portionsbitar. Blir billigare och sjukt mycket godare än all färdigmatsskit som man får i butiken, och du har det alltid tillhands hemma, slipper gå och handla.

Svar på tråden Jag säger bara ALDRIG mer Findus färdigrätter!!!!