• Panter1

Mannagrynsgröt?

Min 9 ½månader älskling älskar mannagrynsgröt. Är det okej att ge till så litet barn?

• Svar på tråden Mannagrynsgröt?
  • Panter1

Han får "vanlig barngröt" till lunch vilket han äter "sådär" men mannagryn till kvällen försvinner i ett nafs o sen jag börjat med det sover han hela nätterna dessutom! Jippi för mamma o pappa! Ville bara kolla att det är ok o om nån annan ger det till sitt barn.

Tack för svaren!! Finns det nåt annat mums ni ger era barn som funkar?

• Panter1

jag använder vanlig mjölk o eftersom han mår bra av gröten o håller sig mätt HELA natten tycker jag att det är super! Har läst att man inte bör vänta alltför länge med att introducera mjölk i deras kost för att risken att de utvecklar allergier mot det är större om de ej får mjölkprodukter förrän väldigt sent.

• Panter1

Jag ger honom fruktpure tillsammans med gröten, ej mjölk på. Det gillar han, men ibland vill han bara ha gröten precis som den är.

• Panter1

Blir den lika god baserat på vatten?

• Panter1

jo det har du rätt i lola, men om det är kris o man inte har mjölk hemma nån dag kan det ju vara ok med vatten?!

• Panter1

Min pojke som snart blir tio månader får gröt senast 17.30 på kvällen och sen får han en stor flaska välling till kvällen mellan 19.30-20.30. Får han gröt senare upplever jag att han blir gnälligare, tror att det blir för mycket mat att bearbeta.

Detta funkar för oss i alla fall. Lycka till!

Svar på tråden Mannagrynsgröt?