Inlägg från: Bromadiolon |Visa alla inlägg
  • Bromadiolon

bli pappa, men vill verkligen inte...

Jag var 20 när jag fick min dotter. Och det är det absolut bästa som hänt mig. Livet blir inte skit för att man får barn, man måste bara plannera om lite! Och till dig ska jag säga att du får igen mycket som ung pappa. Och ditt barn kan stolt visa upp sin unga ståtliga farsa ;) Skämtosido. När rädslan är svald och man inser att man ska ta ansvar så blir det mycket bättre.

• Bromadiolon

Det finns så många fördelar! Just att man är ung ger än ett annan syn på saker. Många människor tror att bara för att man är ung förälder så är man en dålig sådan. Att man inte är mogen nog och alla andra löjliga argument. Jag tycker snarare tvärtom hehe. Drför är det extra kul att visa det. Just att man är ung gör det nog roligare då barnet blir äldre. Man kan ju fråga sig vad som är så bra med att ha en hög ålder som förälder?

• Bromadiolon

Om man säger som så att det är en mycket större omstälning att få barn vid en hög ålder. Då du faktiskt har byggt upp en struktur på ditt liv, med alla kontakter och jobb osv. Vid en ålder på 20 är du ju precis i starten och det är, enligt min mening, lättare att få in ett barn i ditt liv. Det ger dig nog en starkare plattform att stå på senare.

Vad gällande utbildning etc. så tycker jag det är ganska tama argument att komma med, men alla värderar olika. Det går att få en sådan iallafall, jobb likaså. Du är ju inte låst i ett läge för rästen av ditt liv direkt!

Själv fick jag jobb direkt efter gymnasiet, har en ganska stadig inkomst. Men det är ju inte säkert jag vill hålla på med det. Jag kanske ska börja plugga. Vem vet. Det finns ju faktiskt dagis hehe.

Svar på tråden bli pappa, men vill verkligen inte...