• Stoffe­20
    Äldre 15 Jan 16:50
    65632 visningar
    78 svar
    78
    65632

    bli pappa, men vill verkligen inte...

    Hej!

    Det är så att en tjej jag dejtat ett tag väntar barn, olyckshändelse måste verkligen tilläggas.
    Nu är det så att hon beslutat sig för att behålla barnet trots att jag sagt att jag inte vill...det känns jobbigt och så mycket på samma gång.
    Hur kände ni andra människor?
    Finns liksom ingen i min närhet att diskutera detta med, då jag faktiskt inte känner någon med barn.
    Jag e bara 20 år gammal föresten...

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden bli pappa, men vill verkligen inte...
  • Äldre 15 Jan 23:01
    #1

    När fick du reda på detta?

  • Mattia­sJ
    Äldre 16 Jan 10:09
    #2

    Min första reaktion när jag fick reda på att jag skulle bli pappa var "nej, nej och nej" jag var inte redo och jag såg bokstavligen talat galler som fälldes ner för min värld.

    Jag var 23 och hade nånstans fått för mig att barn innan 30 skulle det inte bli.

    Jag fick valet att antingen flyttade hon och tog hand om barnet själv och jag kunde glömma att träffa det, eller så hjälpte jag till.

    Jag var i upplösningstillstånd just då. (och vi hade ändå varit tillsammans ett år).

    Min son fyller 4 i Maj och jag kan inte tänka mig livet utan honom, hans mor och jag gick skilda vägar när han var 2.

    Men det verkar som hon redan bestämt sig?

  • Stoffe­20
    Äldre 16 Jan 10:21
    #3

    Det verkar som hon har bestämt sig...ska prata med henne över en fika idag men det verkar som det.

    Jag har sagt att jag inte vill och som du säger så känns mitt liv slut på sätt och vis! Det är ett av de värsta saker som hänt i mitt liv måste jag erkänna.

    Dessutom så har jag kommit in på Georgetown i USA för att studera, jag har också med stor säkerhet efter 1,5 år på universitetet landat en praktikplats på Trump Org i New York...liksom det är Donald Trump.

    Det gör ju liksom inte att det hela känns bättre faktiskt!

    Tror inte jag passar som förälder heller, känns verkligen inte som typen som har barn.

  • Mattia­sJ
    Äldre 16 Jan 10:59
    #4

    Det är ett svårt beslut när man sitter i situationen, Jag personligen är jävligt glad att jag tog chansen att bli förälder. Jag ångrar inte en sekund.

    Där finns tyvärr ingen som kan ge dig det rätta svaret, oavsett vad du väljer kommer du undra hur det hade blivigt om du valt det andra.

    Det ända tipset jag kan ge dig är att om du väljer USA, försök få tjejen att förstå varför och försök hålla kontaken, även om du inte är förälder så kommer du ändå ha ett barn.

  • Bromad­iolon
    Äldre 18 Jan 20:25
    #5

    Jag var 20 när jag fick min dotter. Och det är det absolut bästa som hänt mig. Livet blir inte skit för att man får barn, man måste bara plannera om lite! Och till dig ska jag säga att du får igen mycket som ung pappa. Och ditt barn kan stolt visa upp sin unga ståtliga farsa ;) Skämtosido. När rädslan är svald och man inser att man ska ta ansvar så blir det mycket bättre.

  • Stoffe­20
    Äldre 19 Jan 00:19
    #6
    Bromadiolon skrev 2008-01-18 20:25:24 följande:
    Jag var 20 när jag fick min dotter. Och det är det absolut bästa som hänt mig. Livet blir inte skit för att man får barn, man måste bara plannera om lite! Och till dig ska jag säga att du får igen mycket som ung pappa. Och ditt barn kan stolt visa upp sin unga ståtliga farsa ;) Skämtosido. När rädslan är svald och man inser att man ska ta ansvar så blir det mycket bättre.
    Tack för ditt svar!
    Vad är så bra med att vara just ung pappa då? själv ser jag inga fördelar just att vara ung faktiskt...
  • Äldre 19 Jan 01:23
    #7

    du har hela livet framför dig när dem flyttar ur huset och är inte gammal och sliten, du får va med hela uppväxten. Och endå ha så pass mkt kvar efteråt

  • Bromad­iolon
    Äldre 19 Jan 21:44
    #8

    Det finns så många fördelar! Just att man är ung ger än ett annan syn på saker. Många människor tror att bara för att man är ung förälder så är man en dålig sådan. Att man inte är mogen nog och alla andra löjliga argument. Jag tycker snarare tvärtom hehe. Drför är det extra kul att visa det. Just att man är ung gör det nog roligare då barnet blir äldre. Man kan ju fråga sig vad som är så bra med att ha en hög ålder som förälder?

  • Äldre 19 Jan 22:09
    #9

    Jag hade själv en ung pappa, han var 20 när han fick mig. Vi hade jätte myket roligt tillsammans.

  • Stoffe­20
    Äldre 19 Jan 23:08
    #10

    Hög ålder är väl piositivt i den bemärkelsen att man har livserfarenhet, oftast en utbildning och ett fast jobb...att man helt enkelt kanske är mer mogen.
    Jag tror inte man är sämre som ung, eller vissa kanske men långt ifrån alla...men det jag just talar om är att jag inte ser någon fördel i att vara ung förälder! Däremot finns det fördelar med att vara äldre när man får barn...

Svar på tråden bli pappa, men vill verkligen inte...