Bearbeta?
Vad har ni gjort för att bearbeta neotiden? Har ni gjort något alls eller kanske lagt locket på i stället? Hur lång tide har det tagit innan ni känt er som vanligt igen?
Själv har jag skrivit mycket.
Vad har ni gjort för att bearbeta neotiden? Har ni gjort något alls eller kanske lagt locket på i stället? Hur lång tide har det tagit innan ni känt er som vanligt igen?
Själv har jag skrivit mycket.
Har också skrivit och håller på att skriva. I och med att jag skriver i efterhand får jag tillfälle att reflektera. Vissa saker har jag nästn förträngt men de kommer upp igen ni när jag ska skriva om händelser som har med dem att göra. Det är en hel del att bearbeta, eller hur?!
Prata, prata, prata...
Jag träffade en kurator på Neo som jag tog kontakt med när vi kommit hem, hade både enskilda samtal och tillsammans med sambon.
Efter ca 3v (efter att vi blivit utskrivna), började det kännas lite bättre. Sedan har det gått i etapper för mig, det har blivit bätre och bättre och man tar sig igenom det. Det tar tid och det kommer alltid att finnas där på gott och ont.
Lycka till!
PiffÅPuff, hur länge har ni varit hemma?
Barnen är 2år o 3mån nu...;o)
Zoohaj, ja, en hel del! Här är adressen till min prematurblogg förresten, "Hannahs lila blogg":
prematurbloggen.blogspot.com
Jag ligger och tänker på nätterna.....mindre bra kanske. Ibland kan jag inte somna förrän vid två/tre tiden på natten. Ganska jobbigt. Sen läser jag det jag skrivit i min dagbok, om allt som hände de där dagarna. Tårarna kommer alltid, även om jag känner mig bra och så......men när jag läser det där är det som att komma tillbaka den 25 Juli-07.
*kram* va jobbigt!
Även fast allt gick jätte bra för Meja så är man ledsen för att man fick för tidigt osv. Önskade att man kunnat hålla sitt barn kvar i magen som det är tänkt.
Hej, fick en liten dotter i mars i år i v. 25+5.Det har gått jättebra för henne.Men det är nu typ 10 mån senare det börjar komma ikapp mig vad som egentligen har hänt.Innan var man så fokuserad på sjukhus tiden och sedan första tiden hemma innan allt funkade.Undrar om man kan få prata med någon kurator nu på sjukhuset?!?!
Det borde du kunna få!