• Sqti

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Vår natt var helt ok. 2 uppvak varav flrsta kom 5 timmar efter läggning. Jätteskönt! Hon fick snutta bägge gångerna, jag orkade inte kämpa med att få henne att somna om utan tutten. Hon verkade tycka att det var jättemysigt eftersom jag inte kunde få tutten tillbaka sen . Hon vägrade släppa så jag kunde somna om, men jag erkänner det var mysigt att låta henne ligga där och snutta.

• Sqti

achwell: jag vet precis hur du menar ang syskon och jobbiga nätter. man vet att det har varit tufft men man inbillar sig att det ändå inte var såååå farligt. hahaha man är rätt bra på att lura sig själv på det viset. . skönt att ni har haft lugna nätter!

här är det pappa som står för nattningen numera . Hon ligger för tillfället på honom och buffas men verkar lite orolig.

• Sqti

linsingen75: ååå jag hoppas verkligen ni får sova inatt! kankse blev han så trött att han skippar uppvaken inatt och är snäll mot mamma . *hoppas verkligen*

• Sqti

Ännu en bra natt. Det blev 3 uppvak totalt men det första gällde bara vatten och hände innan jag gick och la mig. SÅ för mig blev det bara 2 uppvak och då fick hon snutta och sov så bra i övrigt. Utvilad mamma är en glad mamma . Hoppas ni andra också sov bra.

• Sqti

mystic: usch vad hemskt! Kunde hon inte somna eller var det mardrömmar? Säkerligen separationsångesten som spökar iom att hon vill vara nära. Hoppas det går bättre ikväll! Har hon sovit nåt idag?

• Sqti

Här händer det inte mycket... antingen så är alla bebisarna uppe eller så sover alla mammor . Min tös somnade på pappsen i soffan och har sovit i 2 timmar nu. Jag matar henne oftare under dan och hon sover bättre om natten numera. Ska nog också ta och krypa ner nu. Sov gott!

• Sqti

En till bra natt hos oss. Hon vaknade 2-3 ggr och fick snutta och sådär och jag har märkt att mjölkproduktionen verkar vara på tillbakagång igen *suck*. Men men det får man leva med för att sova någorlunda hyfsat . Hur går det för er andra?

• Sqti

achwell: inget jag har varit med om faktiskt men å andra sidan äter ite min tös välling. Hon kanske mådde illa helt enkelt och därför blev lättade efter kräkningen. Hoppas inget allvarligt följer av detta, som magsjuka eller så.

Nattningen här gick till slut men hon kämpade emot eller så var hon övertrött jag har faktiskt ingen aning. Maken la sig tidigt så jag fick lägga henne och köra hans ritual, kanske därför hon inte ville, han var inte där. Nåväl nu sover hon iaf. Idag vaknade vi strax innan halv 8 imorse och fram till 5 på eftermiddan hade hon sovit knappt 1 timme allt som allt. Maken kom hem och la sig i soffan med hennes filt på sig och hon somnade på honom och sov i 1 timme i sträck. Ibland är de kluriga dessa små. Hon vaknade vid 6 kanske därför hon var så kinkig nu? Sov gott allihop!

• Sqti

första uppvaket kom nu men antagligen blev hon väckt av att någon tutade nedanför fönstret. jävla människor! hon fick lite vatten som plåster på såren och jag la ner henne igen och trodde att hon somnade. springer ut för att hämta mer vatten i pipmuggen och när jag återvänder till sovrummet står hon upp i sängen och ler. nehe du tänker jag och lägger ner henne igen. så nu får vi se om hon sover eller inte.

• Sqti

Vi hade sisådär inte mindre än 7 uppvak inatt. Hon vaknade ca en gång i timmen fram till 5tiden. Hon satte sig upp i spjälsängen och det räckte att hon fick lite vatten och att jag tog upp henne så sov hon. Maken tycker inte hon ska få sova så sent fler gånger som hon gjorde igår och vaknade 6 på kvällen. HOn ammade en eller 2 gånger minns inte riktigt men detta var efter 4.30 då jag inte längre orkade upp och bära runt henne . SÅ lat man är ibland. SKönt att ni andra får sova gott! Tror jag ska vara här inne själv om ett tag och diskutera lillans sömnproblem med mig själv .

• Sqti

solsken i blick: min tös lägger sig också vid 21snåret, ibland senare. hon sov vid 20 innan men hon sov så dåligt så vi förlängde dagen för henne och lite bättre har det blivit men det kan ju bero pa andra saker också .

• Sqti

Igår åt lillan välling för första gången. Den har ju ratats innan när hon ammade men nu gör hon inte det förutom snuttandet på natten så jag tänkte testa. Hon slukade 2,5dl direkt . Sen fick hon vällinh innan läggning efter sitt sköna bad och somnade utan nåt buffande. Bara la sig på pappa och stängde ögonen och somnade. SÅ skönt för henne att kunna somna så lugnt. Hon sov till 2 och vaknade 2 ggr efter det tror jag. Vi vaknade 06.40 lagom utvilade allihop och nu är det full rulle här .

• Sqti

Länge sen jag skrev här också. Hoppas det inte är många kvar här! Dottern vaknar fortfarande till några gånger per natt men inget allvarligt som tur är. Inatt fick vi dock vår första hela natts sömn på lite drygt 9 månader . Det blev sabbat av ett slagsmål i trapphuset som fick oss att vakna vid midnatt så man var ju trött ändå när lillan vaknade på morgonen vid 06.15. Nu sover hon och vi ska lägga oss också snart. Passa på medan lilla monstret sover och få oss en blund vi med .

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?