• Sqti

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

GOD morgon! Vilken härlig natt. Endast 2 uppvak varav det ena maken tog imorse vid 5 . Fattar inte hur hon kan sova så djupt och så bra en natt och så dåligt alla andra nätter. Men hon har hållit på så här i ca 3 veckor och varje vecka är det en natt som det sovs såhär bra. Så min chans att sova ut för den här veckan är förbrukad men jag tog tillvara på den. Just det glömde nämna hon bet mig imorse vid 5 och vem låg klarvaken till 6 pga detta? Aj aj aj.

• Sqti

Lillan är lagd nu och vi följer med spänning resten av kvällens/nattens utveckling .

igloo79: håller tummarna för en god natt hemma hos er.

achwell: håller tumarna för dig med.

Håller tummarna för alla lika bra att säga det så ingen känner sig utelämnad . För alla vill vi sova gott om nätterna fattar inte att våra bebisar inte vill det .

• Sqti

achwell: ja det ska vara en grön plupp. varför det inte är en sån vet jag inte.

igloo79: hoppas hon inte vaknar vid 3 och vill ha frukost . uscha vad fel det skulle vara.

kollade till lilltjejen nu och hon verkar sova, hörde ett litet stön när jag gick in men inget mer.

• Sqti

det verkar vara lugnt. nästan så man trillar av soffan av överaskning . vill inte ens tänka det högt det jag sa först "det verkar vara lugnt".

• Sqti

achwell: ska kika på seinfeld tror jag och sen blir det sängen för mig med.

• Sqti

igloo79: usch att det blev en jobbig natt. verkligen skittråkigt att höra. kanske rutiner gör att det blir lite bättre? tänder kan verkligen ställa till det för vissa barn, och föräldrar .

Vår natt har varit bäst hittills. Endast 1 uppvak kl 2, amning, sen sov hon med oss och jag la tillbaka henne 04.30. Tänkte att hon säkerligen skulle vakna kring 5 eller 6 snåret som vanligt men icke . Hon vaknade 07.45 och jollrade i sin säng. Detta är det närmaste jag har kommit en hel natt. Konstigt nog känner jag mig inte utvilad, blev väl en chock för kroppen . Hur har det gått för er andra?

• Sqti

Måste faktiskt säga att sedan Ines har börjat amma lite mer under dan har hon sovit bättre på natten. Kanske har att göra med den där närheten som någon nämnde, minns inte vem det var. Hon kanske tankar närhet på det viset under dan och sover bättre på natten tack vare detta. Maken är övertyged att det har att göra med att hon badar på kvällen och då plaskas det hejvilt i badbaljan och att hon på detta vis tröttar ut sig. Ja, delade åsikter men inget som gör oss till ovänner direkt .

• Sqti

Läggningen är utförd här med. Gick rätt smidigt men jag är livrädd varje gång jag ska ge henne bröstet. Idag blev jag biten 2 ggr innan hennes middagsvila och det känns kan jag lova. Lämnar men för livet , nej men för resten av dan och några dagar framåt. SÅ ikväll velade jag fram och tillbaka och tillslut fick hon bröstet i vår säng. Har läst någonstnas nåt råd om att lägga barnet i egen säng innan det somnar på bröstet så att det ser sin säng innan det somnar. Gjorde så men hon piggnade till medan jag la ner henne så jag fick ta upp henne bära några svängar och lägga ner. Hon var ju trött och somnade tillslut med hjälp av lite buffande på rumpan, alltsomallt amning och buffande från början till slut tog inte mer än 15 minuter . Igår tog det inte ens 5 men man ska vara glad att det inte tar längre tid. Nu väntar vi 30 minuter för att se hur det kommer att se ut.

achwell: skönt att det gick bra iaf efter första uppvaket. med eller utan napp. viktigast är ju ändå att de sover.

• Sqti

igloo79: ja snacka om otur. ibland verkar det som att hela världen går emot en. hoppas hon sover bra inatt med tanke på hur dagsvilan har sett ut. att oturen vänder så att säga .

anjoh: jaså ingen napp och självvalt dessutom. ja det vänder från dag till dag det där verkar det som .

• Sqti

achwell: försökte trappa ner och det gick bra ett tag. hon ammade knappt under dan men åt under natten då hon sov som värst. nu ammar hon återigen mer under dan och sover bättre om nätterna (ja de 2 sista ) vi får se hur denna natt blir. men ja helst skulle jag ju slippa bli biten men jag försöker väga det ena mot det andra, att sova bra om natten/amma under dan och bli biten eller att sova dåligt/amma under natten och bli biten... väljer nog det första .

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?