Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?
Jag hoppas verkligen att det var en engångsföreteelse.... Visst det kommer att komma nätter då kan bli knas... men bara dom inte är flera på raken.
Jag märker en tydlig skillnad i att vara vaken på natten (jag alltså) nu och mot när hon var t.ex 3 mån. Man har en otrolig hjälp av hormonerna när man ammade så pass mycket som man gjorde då.. nattamningen t.ex.
Sen så tänker jag på er som blir glada av att eran lilla "bara" vaknade 2 ggr under natten..... fasen tjejer! Ni är så starka
! Här kommer jag och "gnäller" över en natt med ett uppvak efter att ha fått sovit hela nätter ett tag nu. Tänk vad olika det är. Ni vaknar flera gånger på dagen och så orkar ni gå ut och gå och hålla på... så duktiga. Idag har jag faktiskt varit inne HELA dagen! Ioförsig så känns det som om jag har en förkylning på gång, kanske den "hjälper" till i min tröttma.
Igår så hade vi massor av aktivitet. Vi var på Vagga, gunga, gå, sång och dans med lillan och ca 10 bebisar med mammor. Efter det var vi till morfar och där var morbror och plastmoster. Kanske det blev för mycket intryck för lillgumsan och därmed den oroliga natten? Nåja.... idag kanske det blir för "lite" intryck iomed att vi stannat hemma hela dagen.... *hehehe*
Igloo79--> Jag har märkt att min tjej också sover bättre med massor med välling i magen. Jag har varit noga med att inte proppa henne med mat vid middagen (runt 17) utan att ge henne lagom, så det får plats med välling...... Men vet du, jag tror att vällingen som vi små får är väldigt bra, tillsatt massor med vitaminer och mineraler. Men som du säger.... man vill ju ändå inte att de ska "leva" på välling...
Ger du fullkornsvälling förresten? Jag brukar ge ca 60% vanlig välling och 40% fullkorn....
Jisses vad jag skriver mycket.... måste vara kaffet jag nyss fått i mig...
Ha en fortsatt bra dag! Nu ska jag dra i mig resten av min kopp Zoegas kaffe.... mumma!