• Achwell

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Hallååå..... allååå.... allååå....

*eko*

Här var det inte mycket aktivitet. Måste betyda att ni myser med era respektive då barnen sover så gott så

Här blev läggninen sen pga av sen emlur. Men det gick bra. Hon låg o pratade en liten stund, men sen blev det tyst. Skönt!

The same procedure as last year?  Same procedure every year James!

(Med det menar jag att vi vill ha noll uppvak )

• Achwell

Sqti-->Skönt att du haft en skön natt Härligt!

snabla -->Javisst är det jobbigt nu när de är i den här utvecklingsfasen / separationsfasen. Men som du skriver så kommer de igenom perioden och sover bättre ett tag igen

Här har natten gått sååå bra såååå! Lade henne lite senare än vanligt 20.30 och sen sov hon till 7.30 - kan inte bli bättre ju! Så det finns hopp kan man säga. Men det är /var en dryg period. Det var i början på december som hon började tappa nappen samt att hon hade dessa uppvak. Så vi har hållt på i 2 månader. Det känns inte så lång tid när man säger 2 månader men när det höll på så var varje minut såååå jobbig. Jag hoppas att vi är påväg ur det nu och får sova igen oss lite

• Achwell

Igloo79--> Jag har haft en sån där riktigt djupsömn en gång för många veckor sen. Sambon hade öronproppar... jag sov och lilltjejen vaknade.... sambon vaknade.. jag sov!!!! Snacka om djupsömn - men gissa vad jag kände mig som en dålig mamma när jag fick höra om det....

• Achwell

Här har vi haft några kanonnätter.. härligt härligt!

Igloo79--> Samma här, ena dagen sova länge och mycket, sen andra dagen sova lite...? Idag så blev det en sen läggning igen pga att emluren kommer så sent..?

Har haft ett uppvak (redan inom 30 min?), men nu är det tyst igen så hon somnade nog om - skönt!

SaraF --> Hoppas det håller i sig

Ha en skön kväll tjejer!
    Nu är det filmtajm här

• Achwell

Här var det två uppvak, ett redan inom 30 min efter att hon somnat. Men denna gång somnade hon om av sig själv. Sen vaknade hon igen 0:34 och skreeeek.. hon måste ha drömt något. Jag gav henne nappen och hon somnade snabbt om. Sen vaknade hon igen strax innan 8. Helt ok natt måste jag säga.

SaraF -->Vad blev det för film då?

Ni som haft bra nätter... hoppas hoppas att det håller i sig!

• Achwell

Godkväll tjejer!

Hoppas ni haft en bra kvällsläggning. Här har det gått jättebra med läggningen - skönt.

Hoppas naturligtvis på 0,00000000000000000000000000000000000000000000 uppvak  eller hur! :D

• Achwell

Lidisen och Mystic --> Välkomna!

Sqti-> Men fy då, vilken natt du haft. Hoppas det bara var en dipp och nu blir allt bara bättre

Ja, här har vi haft en kanonnatt. Lade henne strax efter 20 och vakande vid 7... inget uppvak!

Jag är lite av ett kontrollfreak och har därmed skrivit upp när hon vaknar och läggs... vet inte riktigt varför jag gör så. Det är kanske för att det på något sätt ger mig stöd och så ser jag svart på vitt att det faktiskt blir bättre..... knasboll som jag är. Sambon säger "du kan ju ge ut en bok om det där"

Ialla fall så ser jag att det hela med uppvak började i början på december (hon var då 6  månad) och sen har det hållt på till för ca 1-2 veckor sen, alltså i cirka 9 - 10 veckor. Jisses vilken dryg period det varit. I slutet på januari så började lite grann med tassmetoden och jag känner så här i efterhand att det skulle jag börjat med tidigare. De senaste 10 - 14 dagar så har hon sovit hela nätter igen och knappt något uppvak. Uppvaken som varit har snabbt gått över, oftast inom 5-10 min och har varit på kvällen. 

Så ni som är nya i tråden så kan jag ju säga att det går över och det kommer att ta olika lång tid ... alla barn är ju olika Sen har jag haft mycket hjälp av nappen också... vi får väl se när och om vi får bakslag på den (om hon börjar tappa den på natten osv).

Ha nu en superbra dag!

• Achwell

Läggningen här har gått bra.. inga uppvak än så länge *ta i trä*

Hoppas ni får en fortsatt skön kväll och en bra natt!

Natti natti!

• Achwell

Sqti --> Hoppas det gick bra för lillan.

Om min natt så säger jag

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

Har haft den jobbigaste natten på lääänge. Min skrutt vaknade 03:30 och jag gav henne nappen. Hon vaknade igen 03:45, men hon blev tyst. Hon vaknade igen 04:00 hon hade nappen i men var ledsen. Jag smekte henne på bröstet men det hjälpte inte så jag tog upp henne i famnen. Hon blev lugn så jag la ner henne .. men hon blev ledsen igen. Så jag tog till slut henne till min säng. Hon blev lugn när hon låg där, men det varade i ngn minut bara... av och till så höll det på så till ca 5. Jag kände då att hon inte kan slappna av hos mig så jag la tillbaka henne i hennes säng. Hon var ledsen i max 1 min sen somnade hon - ÄNTLIGEN! Sen skulle jag sova... mmm.... låg säkert i 40 min innan jag somnade. Sen vaknade hon efter 7 igen!

Jag hoppas verkligen att ni haft bättre natt.......

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?