• Sqti

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

Achwell: toppen med en lugn natt!

melker007: hoppas så att det dimper ner ett lass i blöjan hemma hos er idag !

• Sqti
    Igloo79 skrev 2008-02-01 13:43:24 följande:
    Achwell: Skönt att det blev en bra natt.Melker: Här har det dumpit ner minnsann - med råge. Känns som att hela huset luktar nu. Men nöjd är hon. Hon ligger här på golvet och sjunger.
    så sött!
  • Sqti

melker: hoppas på en bajsfri natt nu då. och den lilla nosen är så söt från sidan .

vår lilla dam kryper runt härhemma i skrivande stund. snart ska pappa göra fruktmos igen och sen ska hon läggas nån gång vid 9 eller senare. hon har nyligen bytt sovställning från rygg till mage för nattsovning och från rygg till sidan för dagsvilan.
    ska bli spännande att se hur allas natt har gått imorgon bitti.

• Sqti

Vår natt var mindre lugn. Hon kunde inte somna djupt utan vaknade efter 45 minuter vid 10.15. SOmnade om vid 10.45 och sov i vår säng till vi la oss och vaknade gråtandes vid 12 tror jag. Bör nämnas att hon ammade innan hon somnade första gången vid 9.30, ammade vid 1045, ammade vid 12, vaknade vid 2 men då bar jag henne bara då hon omöjligt kunde ha varit hungrig och hon somnade om utan tutte, vaknade vid 4 vrålandes fick amma och sen vaknade hon för dan vid 8 då pappsen gick upp med henne och jag fick sova till 9.40 . Hon åt väldigt lite på hela dan igår. Vägrar vanlig mat och vill bara ha gröt. Fruktmosen igår gjorde inte susen kan jag säga. Dessutom har hon börjat dregla igen så det är säkert tänder på g på högra sidan.

• Sqti

achwell: minns när vår tös fick sin första tand , jag blev också alldeles till mig. lilla flickan blev stor (nåväl inte stor men lite mindre liten blev hon ) Nu har hon 4 tänder som syns med ögat och 2 till på väg ut, en av dessa kände jag idag .

Nattningen har väl gått bra än så länge sen får vi se hur det kommer att se ut sen. Hon har sovit i 20 minuter så vi får se hur det ser ut om 10 då hon brukar vakna. Hon fick gröt och bananmos men efter dessa höll hon igång lite så det fick lägga sig. Det ska bli spännande att se hur natten kommer att se ut. Börjar tro att det kvittar vad man gör i matväg för att få dem att sova längre pass. Idag vägrade hon äta riktig mat precis som igår. Hon ammade 2 ggr och jag har inte ammat under dan på jag vet inte hur länge. Brukar bara bli på nätterna numera. Hon vill inte äta den mjölken jag pumpar ut ur flaskan så det måste vara mig hon är ute efter .

• Sqti

Första uppvaket efter 50 minuters sömn. Satt i sängen och grät/gnällde, försökte lägga ner henne och natta om men det blev värre, tog upp henne buff-buff-buff och hon somnade om inom 1 minut. Nu ligger hon och sover igen. Fortsättning följer...

igloo79: god natt! hoppas det inte blir fler monitorvarningar och att ni alla får en god natts sömn!

• Sqti

har inte skrivit nåt sen igår.

Natten till idag var väl sådär... minns inte så mycket egentligen. Hon hade en tuff period mellan ca 2-3.30 då hon vaknade 3-4 ggr. Sen minns jag inte om hon vaknade fler ggr efter 3.30 men det gjorde hon nog, vaknade för dan gjorde hon kl8. Minns bara att hon bet mig nån gång efter 3.30 när jag ammade henne. Jag var nog rätt trött eftersom jag har dessa minnesluckor. Brukar inte ha dem i vanliga fall. Hon har en ny tand på G uppe så nu är det sammanlagt 6 tänder som man kan känna.

Nattningen ikväll var smärtfri, hon ammade och somnade och han gnälla 2 ggr sen hon somnade 20.40. Dock var det smågnäll som var lätt fixat. Maken tänkte ligga och läsa innan han somnade men när han började prassla gnällde hon till och då släckte han bara och al ner läsandet. Vi får se hur denna natt kommer att bli men biten vill jag helst inte bli fler ggr.

• Sqti

achwell: hon är 7,5 månader ungefär. blir 8 månader 15/2 . Fick sina första vid 6 månader ungefär sen har de bara rasslat till. Hon gnällde till nu igen. Hon verka inte kunna lägga sig tillrätta och då sätter hon sig bara upp. Så jag plockade upp henne och hon sov ju ändå så jag la ner henne och hon sover fortfarande. Undrar när hon kommer att fixa det själv? Att vända sig eller byta ställning menar jag. Nu när hon ligger på mage och sover börjar hon gnälla och sätter sig som sagt men hon lägger sig inte igen utan sitter och vaknar till och gnäller. Eller sitter och gnäller och är jättetrött. Om hon somnar på sidan kan hon vända sig till mage verkar det som. Känns bara så onödigt för henne att vakna av detta när hon borde sova gott istället eller vända sig på egen hand. nåväl hon lär väl sig det såsmåningom. Hur gick det med din tös och nappen? Vaknade hon igen?

• Sqti

anjoh: några direkta tips finns det väl inte... tror jag inte iaf . man får rida ut stormen helt enkelt. verkar vara nåt typiskt för denna åldern. det händer mycket i både kroppen och knoppen så sömnen påverkas. önskar dig en god natt och häng gärna kvar i tråden så vi kan stötta varandra när det blir tufft. lycka till!

• Sqti

achwell: det där med skrikande har jag lite svårt att avgöra då min tös alltsomoftast gnäller/skriker antingen innan hon somnar eller i sömnen. Gnäller hon kan jag ibland genom buffning lugna henne. Ibland skriker hon fast hon sover och då kan det väl ändå inte vara belöning om jag lyfter upp henne? Hon vet väl inte vad hon gör om hon sover? Detta med att ha barn är verkligen en gåta . Man får prova sig fram varje gång tycker jag. Det är ju nåt som ändras varje gång känns det som.

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?