• Sqti

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

igloo79: det ligger nog nåt i det där med närhet som du säger. händer för mycket under dan så bristen på närhet måste kompenseras under natten.

achwell: åå vad skönt med såna långa Oavbrutna nätter . hoppas på fler sådana för dig *håller tummarna*

Min natt var sådär angenäm. Ines sov helt ok från 20.40 fram till 01.30. Jag la mig vid halv 12 så jag fick 2 timmars sömn där i början. Sen började hon vakna gråtandes. Jag plockade upp henne och då somnade hon om, misstänker att hon "gick vilse" då hon ville vända sig så hon satte sig istället. Sen så vaknade hon med jämna mellanrum från 01.30 till 3.15 då hon slutligen somnade ordentligt. Jag fick ont i vänsterbröstet då hon inte ammar under dan så det hade väl fyllts utan att jag besvärades av det men sen när hon tömde det lite innan läggning fick jag ont i det. Sen efter 03.15 låg jag i sängen och hade jätteont i kroppen sådär influensaliknande och huvudet var tungt. Kunde inte somna om riktigt utan låg halvvaken kändes det som. Pumpade ut lite mjölk när hon hade somnat men det kom inte ut mycket ca 90ml. Bröstet kändes fortfarande ömt och lite svullet där det gör ont. Gör det nu med så jag tog 2 panodil så fort jag vaknade. Hoppas bara att det inte blir en mjölkstockning av det hela, den sista jag hade var inte rolig alls.

• Sqti

siabellon: skicickar en megados friskhet till er. fy vad hemskt att ni är sjuka allihop till råga på den sömnbrist som redan existerar.

• Sqti

Ines var på topphumör fram till första tuppluren. Efter det var det gnäll och gnäll. Hon somnade vid 9 efter en stunds tuttande och hann vaknar 2 ggr mellan 9 och 9.45. *suck*... hon satte sig upp båda gångerna fast hon är jättetrött. Hade hembesök av bm idag och hon sa att detta med sömnen hör till deras utveckling fast det visste jag ju redan .

achwell: tror du att det är mjölkstockning jag har? Medan panodilen verkar känns det ok men såfort de går ur systemet börjar jag bli öm i kroppen och orkar ingenting. Sen har jag fått en röd fläck på bröstet där det gör ont. Har fått sådant här innan men är det det som är mjölkstockning?? Har lite dålig koll på det. Kanske bara nån inflamation?

• Sqti

achwell: tack för infon. minns att jag fick mjölkstockning andra veckan från det Ines föddes och det var hemskt. lite därför jag undrar för då hade jag feber men det har jag inte nu. däremot känns kroppen alldeles öm och trött. nåt är det men sålänge det inte blir som min första är jag nöjd. Då var febern uppe i 40 många gånger.

• Sqti

Grattis till de bra nätterna achwell och latlisa! Min natt sög men jag är konstigt nog pigg ändå. Eller pigg blir jag väl sen men känner mig inte fallfärdig som jag trodde att jag skulle göra. Ines somnade vid 9 och som jag skrev igår hann hon vakna 2 ggr fram till 9.45. Från 9.45 till 10.30 hann hon med att gnälla några gånger men utan att vakna. Jag la mig 10.30 och hon vaknade 11 gråtandes tog henne till vår säng och hon lugnade sig och somnade om. Klockan 12 har maken nån mardröm och börjar prata i sömnen och kasta sig i sängen och ta sig för ryggen samt jämrar sig. Väcker henne naturligtvis och får onda ögat av mig. Hon somnar om snabbt som tur är i sin säng och jag lägger mig igen. Vaknar 1 gråtandes... bär buffar lägger ner hon somnar om. Vaknar 2 gråtandes då tar jag med henne till mig igen och hon ammar och lugnar sig helt och jag lyckas somna. Precis när jag somnar släpper hon bröstet och börjar vråla och skrämmer livet ur mig då detta inte var väntat men vrålar i 3 sekunder och somnar. Det måste vara nåt hon drömde som gjorde att hon vaknade så mycket inatt. Efter 2 sov hon hyfsat men jag vaknade 6 och hade svårt att somna om. När jag väl somnade om dröjde det inte länge förrän hon vaknade ca 7.40. Rätt kass natt men som sagt känner mig inte som påkörd av en lastbil .

• Sqti

igloo79: men gud vad skumt att den ringde dig. alltså allvarligt! spökar det hemma månne?

• Sqti

Min tösabit är också lagd nu . Gick smidigt, lite bärande, tuttknock och hon somnade. Vi får se vad natten har att erbjuda för oss .

• Sqti

achwell: typsikt att lilla tanden ska ställa till det så. börjar misstänka att fler tänder är på g hos lilla fröken med då hon har börjat dregla igen. 5 finns nu och 1 är på väg ut as we speak

anjoh: skönt att det gick bra för pappa att lägga henne. vi får väl börja öva på det här med snart men inte så länge hon ammar och det verkar hon inte vilja sluta med än.

igloo79: fyfanken vad spooky det där med lampan. *ryser*

• Sqti

lugnt härmed... inget uppvak som det brukar vara en halvtimme efter insomnandet. nu har det gått nästan 1,5 timme . vissa kvällar är hemska medan andra, som ikväll, är hur lugna som helst och man bara sitter och väntar på babymonitorn att börja jobba .

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?