• Sqti

Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?

nu har en timme gått sen hon somnade och än så länge har jag inte hört nåt. hon somnade lite snett i spjälisen, lite mer på tvären än på längden så att säga. lär bli lite gnäll när hon ska byta positionn. jag tittar på tv och njuter av lugnet. kanal5 gordon ramseys kitchen nightmares... lite kuligt sådär att förfasa sig över hur restauranger sköts av vissa.

• Sqti

igloo79: det att hon rör sig mycket tror jag hänger ihop med hennes utveckling. förmidligen kommer hon att börjar krypa om hon inte redan gör det, eller så är det nåt annat på gång utvecklingsmässigt. skönt att du fick en ok natt trots en otursförföljd dag .

Jag hade ännu en bra natt. Inga uppvak eller ljud ens fram till 01.30 då hon ammade och sov sen hos mig fram till 6 då hon åt igen och jag la mig på makens sida och hon vände till mage på min och vi steg upp 07.45. En jättebra natt.

• Sqti

Operation läggning är utförd. Gick bra och nu väntar lite kvällsmys för make och mig . Önskar alla en go natt!

• Sqti

Ines sov bra inatt med, endast 2 uppvak. Jag skulle ha lagt mig tidigare då hon bara sov till 7 och sen ville hon upp. Vi la oss vid 1 så man var lite trött imorse.

achwell: ååå vilken sovmorgon *avis*

igloo: skönt att din tös också sov bra! ibland vänder det bara huxflux. det med att hon satt förvisrrad känner jag igen .

• Sqti

saraf: hej och välkommen! vår dotter snuttar/äter också under natten. när det var som värst var det uppemot5 ggr om natten. utöver det vaknade hon och antingen var ledsen eller så ville hon vara uppe 1-2 timmar. hade nog med separationsångesten att göra. de senaste 4 nätterna har varit helt ok 1-2 uppvak på hela natten och då snuttar hon lite och sover vidare. så jag tänker låta henne fortsätta snutta tills hon själv slutar men dock har jag satt en gräns på 1 år. efter det vill jag helst inte att hon ammar längre. det händer så mycket nu under det första året så jag tycker hon gott kan få behålla tutten ett tag till . ser hellre att hon snuttar om nätterna än att jag måste gå omkring med henne mitt i natten .

läggningen tog lite några minuter längre att göra än vanligt. hon kom inte till ro riktigt. nu verkar hon sova dock. hur går det för er andra?

• Sqti

saraf: precis hur jag tänker och hoppas lite... kanske hon själv väljer bort tutten . i övrigt s bryr jag mig inte ad andra tycker om min amning och dess längd. mitt barn mina tuttar . har din tös några tänder än?

• Sqti

saraf: ja gomen gör också ont, men tänder är värre . uscha vad man vaknar till när hon bits ibland. och så ser man ett litet spjuveraktigt leende men egentligen tror jag inte hon vet vad hon gör mot mamma . så nu bävar jag varje gång hon ska amma i vaket tillstånd. men din djupsinniga insikt om att vi kan "sabba " våra barn har skrämt upp mig lite. nej men man ska ta allt med en nypa salt så även barnuppfostran, tror jag iaf. jag låter henne kravla omkring och röra det mesta och det är bara vid fara som jag säger ifrån egentligen. sen har man ju den stora biten med uppfostran sen när de börjar prata och sådär. jag sa det till maken häromdan att när vi sen börjar äta vid bordet tillsammans när hon blir större så måste vi lära henne att be om att få saker och inte göra som vi gör nu . hon måste vara väluppfostrad! det är väl vi med någonstans men det faller bort lite såhär som make och fru , man vet vad den andre vill ha och när.

en uppdatering: efter 1 timmes sömn vakanr hon ledsen men somnar om relativt snabbt efter att ha fått vara i mammas famn en stund. mammor är bra att ha ibland .

• Sqti

uppdatering: ännu ett uppvak.. bådar inte gott inför natten. hon var ledsen och ville snutta så det fick hon och nu sover hon i vår säng. hennes mage lät mycket, brukar inte låta nåt tycker jag. hon fick yoghurt ikväll så det kan vara magen som spökar. 2 uppvak än sålänge. ska bli spännande att se hur många det blir innan det är dags att stiga upp imorgon. sov gott ni andra!

• Sqti

achwell: jodå, natten var helt ok. hon ammades där vid 11 eller nåt då hon somnade i vår säng och när vi la oss la jag över henne i hennes. hon vaknar till vid halv 4 och snuttammar och somnar om och jag lägger tillbaka henne vid halv 5 när jag vaknar till. hon vaknade för dan alldeles för tidigt, halv 7 redan. bläää fast vi hade ju sovit helt ok, vi la oss tilochmed tidigare eftersom jag var sömnig. så nu är det full rulle med henne men snart ska vi ut och gå med henne så då somnar hon väl.

• Sqti

Hon sov bara 9 timmar inatt och idag blev det inte mer än knappt 1,5 timmes sömn för henne. Hon var inte jättetrött vid läggningen men hon somnade efter en stunds buffande för en halvtimme sen. Maken gick och la sig nu så jag hoppas han inte väcker henne, men det lär han göra eftersom hon sover lätt nu i början. Och just medan jag skrev denna mening vaknade hon till och satte sig upp i sängen men jag la ner henne och hon somnade om. Ja, gott folk, vi får se hur mnga uppvak det blir ikväll sammanlagt.

igloo79: skönt att läggningen var smidig och att hon sover sött .

Svar på tråden Fler 7-8 månaders som börjat sova dåligt?