• Svar på tråden **egypten** del 2
  • Turnit

    Kanonbra Angelica


    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-30,4!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Buddaboll

    Är lite smått avundsjuk (eller mycket) på alla er som skall åkja till Egypten snart... längtar tillbaka var eviga dag!

  • Angelica77

    Fick ett brev ifrån Fritidsresor idag. Blev helt kallsvettig ifall det var att dom dragit in den rutten eller nåt. (Råkat ut för det förut).
    Men det enda var att avgångstiden på hemresan var lite flyttad. Inget allvarligt med andra ord.

  • miliasmamma

    Har börjat kolla lite på utflykter nu och kommit fram till att det blir två dagar till Luxor. Men är lite tveksam på om det blir en eller två dagar till kairo, vad rekommenderar ni som varit dit? Räcker det med en dag?

  • Turnit
    Angelica...Vad skönt!! När är det ni åker?

    Miliasmamma.....vi avstod från  Kairo, då vi tyckte att det räckte med Luxor. Vill koppla av och bara ta dagen som den kommer också. Vill göra en resa ut i öknen på 4-hjulig MC. Äta mat i ett beduinläger....
    .?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.(-31,5!!).?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • miliasmamma
    Turnit skrev 2008-01-20 15:15:44 följande:
    Angelica...Vad skönt!! När är det ni åker?Miliasmamma.....vi avstod från  Kairo, då vi tyckte att det räckte med Luxor. Vill koppla av och bara ta dagen som den kommer också. Vill göra en resa ut i öknen på 4-hjulig MC. Äta mat i ett beduinläger....
    Ska ni åka med ving? Vi har kollat lite på den "Två världar", fast där är det ju kameler som gäller istället för 4hjulingar :) Vart ska ni bo och när åker ni?
  • Angelica77

    Vi åker den 10/4. Konstigt nog tycker jag det närmar sig med stormsteg. April lät så långt bort när vi bokade i nov. Men dagarna går o snart är ju januari slut.

    Vi kommer bara ta det lugnt o ta dagen som den kommer. Eftersom vi har barnen med känns det som lättaste alternativet. Kan tänka mig att ta en ridtur vid stranden i El Gouna möjligtvis. Kairo är inget som lockar oss. Vill bara ha sol, värme, god mat, lite lyxliv på hotell och strosa runt o ta det lugnt.

  • Angelica77

    Har tänkt ta med vår bärbara DVD som vi har till bilen annars o ha på flyget mm. Det borde vara ok eller?? Kanske stör med sådana saker påslagna?? Och det borde inte vara nåt problem att ha i handbagaget eller?? Nån som vet?

  • miliasmamma
    Angelica77 skrev 2008-01-20 17:58:19 följande:
    Har tänkt ta med vår bärbara DVD som vi har till bilen annars o ha på flyget mm. Det borde vara ok eller?? Kanske stör med sådana saker påslagna?? Och det borde inte vara nåt problem att ha i handbagaget eller?? Nån som vet?
    Jag tror inte det ska vara några problem, såg flera som hade sina datorer på när jag åkte till Bulgarien. vet inte om det skulle vara annorlunda till Egypten..

    Har däremot funderat på handsprit.. är det okej att ta med det in i landet? Med tanke på allt man hör om hur skitiga pengarna är vore det ju skönt att tvätta händerna med något. Någon som vet detta, eller ska man satsa på våtservetter?
Svar på tråden **egypten** del 2