• miya

Sugen på godis jag åt förr...

Vad gammal jag låter*ler*...
    Nu när jag är i slutet på min tredje graviditet så har jag äntligen kommit på vad det är jag e sugen på.
    Dixi kolor, lakrits hubba-bubba, lakritspuck,..... massa sånt e jag jätte sugen på och det är ju sååå lätt att få fram....gissa om min man blir less.
    Jag vill ha dom där platta goa Dixi kolorna fyrkantiga med blankt papper.
    E jag klok eller??? Snälla säg att det finns nån mer som e sugen på nåt som inte bara finns att frambringa...

Kanske helt felplacerat men jag vet inte annars vart det ska..=)

• Svar på tråden Sugen på godis jag åt förr...
  • Upptagen

Dixikola, va det såna smörkolor eller är jag helt ute och cyklar nu?

Jag har ju såklart blivit sugen på en hel massa gamla glassar efter att ha läst glasstråden här.. Skulle kunna döda för en tiptop vissa dagar...

• Signatur

Jag är inte grevid än, men ibland är jag megasugen på en tiptop.
    Å så var jag barnsligt förtjust i cloettas mörka blockchoklad, den tillverkas inte längre.

• hoppfull

usch jag är ständigt sugen på gb´s gamla godingar tipptopp och lakris pocken Mmmm... o sen så älskar jag fransknogat med hasselnötter som såldes i små fyrkanter förr. visserligen finns dessa i stora versioner nu men de är ju inte lika goa hihi

• saelma

En tablettask jag minns från förr är "svart sol".
    tror att den hette så iallafall, det var små, små fyrkantiga lakitsbitar.
    Nån som vet om den finns fortfarande?

• miya

Jag vet precis vilken du menar, och nej jag har då inte sett den på många år...men sååååå gott det skulle vara!
    Det finns så himla mycket gott som bara va godare, kanske för att man va liten då...

• Upptagen

Gosis: Åhh.. den va god!

• Lilith

Salt i sol.....är det den ni menar?
    Den var verkligen asgod, synd att den inte finns mer.

• sundborn

Nu när ni säger det, saknar jag nog också "salt i sol".
    En glassfavorit som försvann är "Snack", med kola och jordnötter. Men det kanske hör hemma i GB-glasstråden...

• Tin o Trolls mamma

Nä, det var väl inte Salt i sol. Det var några större lakritkulor väl? De gosis menar är ju salmiakrutor.. Pyttesmå. Vad hette de nu då? Mina favoritgodisar. Så klart tog de bort dem!

Ekorren.

• Hannahs mamma

NI vet väll att det finns som salt i sol tabletter i dom där pyttepåsarna från Haribo??? salmiakrutor heter dom då!!! mmums

Svar på tråden Sugen på godis jag åt förr...