• miya

Sugen på godis jag åt förr...

Vad gammal jag låter*ler*...
    Nu när jag är i slutet på min tredje graviditet så har jag äntligen kommit på vad det är jag e sugen på.
    Dixi kolor, lakrits hubba-bubba, lakritspuck,..... massa sånt e jag jätte sugen på och det är ju sååå lätt att få fram....gissa om min man blir less.
    Jag vill ha dom där platta goa Dixi kolorna fyrkantiga med blankt papper.
    E jag klok eller??? Snälla säg att det finns nån mer som e sugen på nåt som inte bara finns att frambringa...

Kanske helt felplacerat men jag vet inte annars vart det ska..=)

• Svar på tråden Sugen på godis jag åt förr...
  • Jennie Brunflo

Saltisol....finns fortfarande!!!!

Det är en svart/orange/gul ask med saltlakritsfyrkanter inuti.

MUMS!!!!!

Problemet är väl bara att butikerna ska ta hem dom!!!

• Mandylin

Du måste mena SALMIAK!
    Små , tunna fyrkantiga !
    Super goda.....men...har ite sett dom på många år nu.

• GME

Klubbor som har samma konsistens som Dextrosol men med andra smaker. Mums..vi brukade köpa dom jämt.

• Levana

Svenskt godis ar det basta i varlden! Jag bor i USA och godiset ar jatteackligt har, med undantag fran nagra fa sorter, bl a "Swedish Fish", Malaco-fiskar.

Jag kan langta ihjal mig efter Salta Katten, Gott & Blandat, Ahlgrens Bilar, Djungelvral, och sa nagra sura sma bananliknande godisar som ar rosa och ljusbla....

• Majjuni

För å inte tala om den där underbara chokladbiten som de förstås tagit bort som hette KEXNOUGAT.... Himmel va go den var! Som kexchoklad men mycket chokladigare liksom.

• Alsephine

Bitte - kommer någon ihåg den chokladbiten? För att inte tala om Cloettas "små-plopp", som de smakade förr... något måste ha ändrats i receptet! Sedan kommer jag ihåg "kolapoppis" och andra smågodisar som fanns dåförtiden... för att inte tala om en klubba, från tidig barndom och byns Konsumhall, som var blå-röd-vit och smakade himmelskt!

• MalinI

Vaniljpraliner..... Såna som fanns på konsum i pappkartonger. De som finns i lösvikt i dag smakar ju inte alls gott

• Mistoffelees

Kommer ni ihåg Pop Rocks, det där godiset som fräste/smattrade i munnen när man åt det.

Eller godiset i form av ett läppstift, det gillade jag men det var för farligt och försvann pga detta. (tror jag). Och alla drickorna med godissmak som typ skumbananer och gelehallon. Värst var den kolsyrade chokladdrycken, helt odrickbar.

På högstadiet gick vi alltid och köpte 50öres tuggummin, fanns massor av olika sorter att välja på då.
    Undra just om hockeysnus finns kvar.

Svar på tråden Sugen på godis jag åt förr...