• Eisa

Gillar du lösgodis?

Jag gillar det icke. Det är för sött.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du lösgodis?
  • chicopico

nää det är inget för mig...

enda gången det ser gott ut är när pippi är och handlar 18kilo godis i godisaffären... *mums*

• Eisa
    Terryleene skrev 2008-01-18 10:37:58 följande:
    Jag älskar lösgodis. Men det ska BARA vara choklad, kola, toffee och liknande. Det allra mesta är chokladbaserat. Kanske kan slinka med nån liten lakritsbit eller salt sak...men det är på nåder!Hatar allt surt, hårt, färgat m.m.
    Det kan jag hålla med om. De få gånger jag köper det så är det chocklad och lakrits-grejer. Sega råttor liksom, och sura skallar och sånt... Uäck!
  • Ghettoblaster

Ja det gör jag....det värsta är att man vet vilka det är som är där å gräver med fingrarna innan bara.

snoriga barn som grävt i sandlådan med kattskit i (fast det borde väl inte jag bry mig om som åt sand förra graviditeten)
    Alkisar som både gråsat sig i arslet två minuter innan, skitit i att tvättat händerna när dom hållt i snorren runt hörnet av mataffären när dom slog en drill och sist men inte minst grävt sig i näsan för att smätta iväg en snorkråka .

• Analoga
    Balehead skrev 2008-01-18 11:18:19 följande:
    Mums när det är jag som har plockat. Trist när någon annan har gjort det. Sen får det vara hur mycket insekter (!?) det vill.
    Ja, hjälper inte på mig heller när man hör allt vad de innehåller   OM det nu är sant Fundersam
  • Butterscotch

Ja, det är gott! Särskilt sötlakrits och typ vingummi. Godis med socker på är däremot inte särskilt gott.

• Majbarnen

JAA! Men långt ifrån allt... Jag har väl 10-15 sorter som jag gillar; mest hårda salta *mmm*

• Ellieott

ja. Man får ju välja vilkte godis man vill ha. Sött, salt, surt, choklad... fast det är knappast det jag väljer helst. Köper det ytterst sällan. Ostbågar, chips eller en chokladkaka är godare.

• Rosana

Nej, blir lite äcklad över att det ligger "öppet" och över alla skumma ingredienser.

• chrystalrose

Jag ÄLSKAR smågodis (eller lösgodis som de flesta säger), det är min största last! Men någon last ska man väl ha? Försöker dock minska ner för jag äter lite väl mycket och ofta, haha!

• Havsjungfrun

Älskar, om det är av bra kvalitet typ Karamellkungen och Dals konfektyr.

• Fru Bernhardsson

Jag älskar lösgodis..

• Tika86

Om det choklad eller liknande, äter aldrig gelatingodis.

• Marie Antoinette
    Analoga skrev 2008-01-18 11:33:27 följande:
    Ja, hjälper inte på mig heller när man hör allt vad de innehåller   OM det nu är sant
    Vad då "om det nu är sant"? Du kan läsa innehållsförteckningen själv och slå upp de e-ämnen och tillsatser som du inte vet vad det betyder.
  • Avelyn

Älskar lösviktsgodis men köper det inte så mkt vintertid. Har för mkt funderingar huruvida barnet som just plockade med händerna och nös i lådorna just haft vinterkräksjukan eller ej. På sommaren är jag mer kallhamrad och plockar för glatta livet. ( Med spade ) Köper hellre på godisaffär än på lokala icabutiken. Känns trevligare.

• michiara

älskar lösgodis..fast under magsjuketider köper jag hellre en dajm eller nåt  

~~ förlovad ~~
Svar på tråden Gillar du lösgodis?