• tickan

Någon som gjort/gör IVF och är svårstimulerad?

hoppan: Gjorde du korta metoden? Är själv ännu mer svårstimulerad än dig. Sprutar också med Menopur 450 ie. Efter 10 sprutdagar hade jag dock bara två äggblåsor plus en liten på tillväxt. Underbart att dte ändå lyckades för dig!

• tickan

Masse: Långa eller korta metoden? Hur många äggblåsor fick du med Puregon resp Menopur? Minns du? Gör du ditt första VUL nu på torsdag.

• tickan

Leiben: De vill förstås försöka skapa så goda förutsättningar för dig innan ett äggplock, dvs så många äggblåsor som möjligt av samma storlek. Du kan mycket väl få fler ägg med högre startdos, det kommer du säkert att få prova nästa gång. Jag förstår att det är tungt att avbryta (jag befarar att det kan hända mig i veckan som kommer och jag ligger redan på maxdos) men samtidigt är det ju bra att du inte slösat bort ett gratisförsök (eller betalar du själv?).

• tickan

Leiben: Jag är inte alls säker på att du är svårstimulerad. Det finns ju fortfarande ett väldigt stort utrymme för dosökning när det gäller dig, 150 ie är ju en hyfsat försiktig startdos. Som jag skrev, jag själv sprutar ju med maxdosen 450 ie och hade efter en vecka bara två äggblåsor. Då är man definitivt svårstimulerad! Försök att inte oroa dig ännu!

• tickan

Felicia34: Jag tror att mina embryon har varit fyrcelliga efter två dagar. Sen är det ju också mycket annat än antalet celler som avgör embyots kvalitet.

• tickan

Felicia34: Om jag bara lyckas pressa fram tre ynka äggblåsor så hoppas jag på ÄP i veckan.

• tickan

Men Felicia34: JÄTTESTORT GRATTIS!!

Jag fick aldrig till mer än tre äggblåsor. Tre ägg plockades i onsdags, två befruktades, ett fanns kvar då det var dags för ET. Jag var väldigt tacksam att vi ö h t tog oss över mållinjen med de usla förutsättningarna. Samtidigt oroar det mig mycket att jag har så svårt att göra ägg.

Jag försöker nu att vara positiv och att tro på mitt fina lilla embryo. Ända sen jag började inse hur svårstimulerad jag är har jag försökt hitta små solskenshistorier om liknande tjejer som mig själv som har lyckats.

Men ... ärligt talat funderar jag redan på nästa behandlingsmetod. Korta metoden gav mig i alla fall inte fler ägg så jag vill nog gå tillbaka till den långa. Frågan är vilket preparat? En kombination av Menopur och Gonal-F i hög dos kanske?

Svar på tråden Någon som gjort/gör IVF och är svårstimulerad?