• smurf 11

    Missfall v16

    Gråter gråter gråter! Är det någon som fått missfall runt v 16? Och vet ni varför det blev så? Jag har blött sedan v 6, på de fyra första ultraljuden såg vi att fostrets hjärta slog och den växte som den skulle. Men det var blod i livmodern och läkaren sa att det ev. kunde vara en tom hinnsäck som fylldes. Har haft två kraftiga blödningar och lite i mellan dem. V 14 fick jag ont i magen, men det varade bara ca en timme så jag åkte inte in akut(lördagkväll). Men tyckte att jag kände fostret som en knöl på höger sida. Kändes bättre under veckan. Fredagsnatt v 15 ont igen, åkte in akut. Fick vänta 2 1/2 timme kändes bättre när läkaren kom. Han trodde att det var livmodern som krampade pga blodet skulle ut och hjärtat slog på fostret så jag åkte hem. Måndagkväll fick som värkar, när vi kom in på akuten kräktes jag. Läkaren såg inte fostretpå ultraljudet. Plötsligt rann det till fostervatten. Verkarna försvann. Han kände att jag redan var öppen sen kom fostret. Han var underbar den lille. Har någon varit med om liknade?

  • Svar på tråden Missfall v16
  • Marija79

    Hej,

    Jag fick mitt andra missfall i vecka 16.
    Jag hade en komplikationsfri graviditet, jag fick ont och blödde, när jag in på gyn akuten och doktorn skulle undersöka med VUL så bara "föll det" ut licksom..
    Jag kunde inte fatta att det hände, var helt oförberedd på att förlora den lilla....

    De sa att fostret såg normalt ut, de kunde inte hitta några "konstigheter" så förklaringen till mitt missfall var att min kropp inte var redo fören graviditet just då...

    Jag vet inte, jag har 2 friska barn idag, jag är mäkta stolt över dem men jag sörjer fortfarande då och då.... antagligen eftersom det var ett någorlunda sent missfall.

    Lycka till och stor kram från en som varit med om mycket i livet....

  • Lial 78

    Hej!
    Beklagar verkligen.Jag har fått två sena missfall v17 samt v19
    Missfallet i v17 upptäcktes pga att jag uppsökte läkare för en liten blödning,fostret hade då legat dött i 4 veckor,kroppen var på väg att börja stöta bort det.Som sagt jag har ju inte haft problem med blödningar som du,men jag vet vad du går igenom.
    massor med kramar till dig!!

Svar på tråden Missfall v16