• aifos75

Vaccinera mot hepatit A?

Vi ska åka till Teneriffa i april med vår dotter som då kommer att vara drygt 1 år. Jag undrar om man måste vaccinera henne mot hepatit A före vi åker? Vi kommer antagligen mest att ge henne burkmat eller laga mat själv på hotellet, men man kommer ju att gå på restaurang också. Är det nån fara om hon äter mat, frukt eller dricker saft/vatten på en restaurang? Hepatit A kan ju smitta ju via födoämnen och drycker.

Så undrar jag om det är nån som vet hurdant urval av burkmat det finns där? Vi kommer att åka till Playa de las Americas. Var kan man köpa det isåfall, på vanliga supermercados eller apotek?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vaccinera mot hepatit A?
  • aifos75

Tack Anahile för dina råd! Jag hade ju tänkt att man köper blöjor där men kommer nu defintivt att ta med om det är så dyrt! Burkmat hade jag tänkt ta med samt laga egen mat på hotellet. Lät ni förresten er dotter äta mat på restauranger eller frukt från vanliga affärer? Och vaccinerade ni henne mot nåt speciellt före ni åkte? Vi kommer att ge henne MPR vaccinet direkt när hon fyller ett men är osäker om hep A behövs?

Svar på tråden Vaccinera mot hepatit A?