• Minimalla

Clearblue ägglossningstest

Så som jag har förstått det är cb:s digitala test det ända äl-test som man kan använda morgonurin. Jag testade själv postitivt med det digitala testet i fredags, det var första gången jag använde ett äl-test. Då använde jag inte morgonurinen utan väntade fyra timmar. Dagen efter använde jag morgonurinet, då fick jag neg utslag. Tror att min äl började redan i torsdags men då hade jag inte börjat testa. Om det var så att LH var mer koncentrerat på morgonen borde inte jag ha fått utslag igår också då, eller vad tror ni?

• Minimalla

kidA--- om du hade äl i torsdags tror jag att det är alldeles för tidigt att se på både äl-och gravtest om du är gravid. Du får nog avvakta ett tag. Hoppas det går vägen!

• Minimalla

Singer73--- jag rekommenderar cb:s digitala test, de är väldigt lätta att läsa av, det blir inga tolkningsfel. Jag har iofs inte testat några andra, men det verkar lite bökigt att avgöra hur pass starkt ett streck är. Med cb får du en snygg digital kurva om du har äl, och enbart en halv kurva om du inte har det. Jag vet inte om det verkligen är nödvändigt att använda äl-test överhuvudtaget. Vi är inne på vårt fjärde försök och det kändes lite spännande att använda äl-test för att få lite koll på hur just min kropp funkar. Det visade sig att jag hade äl ca 4 dagar tidigare än vad jag trodde.

Svar på tråden Clearblue ägglossningstest