• Seven Costanza

Vilken stil till 90-talsfest?

Jag har blivit inbjuden till fest med 90-talstema och vill ha lite tips på vilka stilar man kan välja mellan! 80-talet har man ju koll på och mycket därifrån är ju så fult och överdrivet att det blir kulsnyggt, men 90-talet? Ligger för nära för att man ska grepp om det känns det som...

Är född -84 och 90-talet är alltså barndomstid för mig (6-15 år) och jag kan inte komma på NÅGOT att ha på mig som passar nu när man är "fullvuxen". Har dessutom slängt det mesta eftersom jag tyckte att det jag hade då var fult eller hade blivit urvuxet.

Vill ha tips på kläder, hår, sminkning och skor. Helst vill jag ha tips på något som ändå är lite snyggt eller coolt, eller så får det bli helt överdrivet fult, inte kjol dock!

Ös på!

• Svar på tråden Vilken stil till 90-talsfest?
  • Silverkatten06

Lite Grunge-stil? Tajta byxor, farfarströja och rutig flanellskjorta?

Eller Retro-looken? Alldeles för små, sjuttiotalsskjortor...

• peez

Far-farströjor var ju inne då. Jag kommer ihåg att jag var supertrendig i vida jeans och munkjacka. Vita Reebok skor. Ett tips är att kolla i din gamla skolkatalog.

• Shoppingtokig

Jag fick också tänka efter lite, 90-tal är inte så lätt. Det jag dock kommer ihåg var att många hade korta tröjor så naveln syndes och sprayad snelugg, dock inte jag som hade "vanlig"

Kom på att det var en kort period då man köpte t-shirtar för barn så att de skulle sitta tight...Haha, jag hade Björne *fniss*

• HaJoMi

Sprayad snedlugg ja (= mitt konfirmationskort från 1992)

• Shoppingtokig

Blev det inte väldigt modernt med stålhättakängor som Dr Martens mfl?? Kanske bara var i mina kretsar, haha...

• Seven Costanza

Jag är mest inne på grungestilen än så länge, men kom gärna medfler förslag! Vad ska man isåfall ha för skor till grungestil som tjej? Känns ju inte så aktuellt att punga ut hur mycket som helst för ett par skor att använda en gång. Tror inte jag har något gammalt slitet som passar till farfarströja.

Håret då? Jag har ganska långt hår, bara låta det hänga rakt ner eller? En lite flottig Kurt Cobainlook känns ju hett

• Seven Costanza

shoppingtokig

Absolut var dr marten's det hetaste, men sådana skor fick jag inte har för mamma när det begav sig förstår du ! Jag känner ingen som har kvar några och det är ju inte så aktuellt att köpa nya för nästan 1000 kr heller). Slitna sneakers kanske?

• Seven Costanza

Problemet är ju att jag har slängt allt! Inga jazzbyxor, inga championtröjor eller sådana där dykdräktsaktiga munkjackor och defintivt inga t-shirtar i storlek 150 finns kvar i gömmorna! Ångest...

• Shoppingtokig

Ang sminkningen så hade jag svart mascara och svart kajal, då hade jag inte lärt mig detta m fondation och rouge, haha. Är dock född -80 så jag var inte så jättegammal...Hår tycker jag är lite svårt...våfflat/krusat hår känns nästan mer 80-tal även om man hade det på 90-talet...

Stålhättakängor passar ju till grungstilen iaf..

Svar på tråden Vilken stil till 90-talsfest?