Inlägg från: mandala |Visa alla inlägg
  • mandala

GI-frukost, behöver tips!!

Från idag och en vecka framåt tänkte jag testa om GI är något för mig. Jag har nog ett stort beroende av pasta, jag älskar pasta och potatis. Bröd med för den delen. Men nu tänkte jag försöka bli av med 4 kg, 2 kg som jag har gått upp bara under jul o nyår.

Har börjat motionera med, 5 dagar i veckan, minst 40 min åt gången.

Men idag sätter det igång med kosten.  Jag känner att jag behlver tips, mest med frukosten. Det kommer bli en hel del ägg har jag förstått. Men vad mer, eller tips på äggrätter?

Behöver nog några tips på rätter att ha till köttet med, inte bara kall sallad utan lite varmare rätter, istället för pasta, ris o potatis. Tips någon?

• Svar på tråden GI-frukost, behöver tips!!
  • mandala

Får lära mig äta fil utan socker, har alltid haft fil, socker o kanel.

Idag blev d en frukost med omelett, spenat, purjolök o champinjoner. Till hade vi bacon, tomat o en liten klick gräddfil o riven ost. Gott. Vi avslutade med en kopp grön te o apelsin.

• mandala

Ja, tack för lite mer tips.

Igår var det lite mer bråttom på morgonen när vi skulle iväg hela familjen. Men då blev det en kop grönt te, tt kokt ägg och ett äppla som jag skar i klyftor. Det var gott och  kändes ok. Blev något hungrig på förmidagen. Drack en kopp kaffe o åt en banan sen vid 10.30.

Sen blev det supersen lunch, åt vid 14.30, äggröra med spenat, keso o fetaost, vatten till.

Nu ska jag sätta mig och plugga. ar druckit ett glas vatten bara. Men tänkte ta lite paus vid 9. Då blir det nog kokt ägg, apelsin o grönt te.

• mandala

Kanon, intressant med fler frukostar. Jag är inte glad för gröt, gillar bara mannagryn o risgrynsgröt, o de är nog ganska förbjudna nu

Men kanske ska testa gröt till helgen.

Bacon gillar jag med, knaperstekt.

Ska ta o köpa en yoghurt med, linfrö har jag inte testat så, bara bakat bröd med det. Men ska försöka hälla ner det i lite allt möjligt. Har förstått att det är nyttigt

Sitter och äter en apelsin i pausen av pluggandet.

Svar på tråden GI-frukost, behöver tips!!