• Nilam84

Mens eller avslag??

Min dotter är snart 7 veckor gammal.. jag hade avslag i drygt fem och sedan har det bara varit bruna flytningar..men den senaste veckan har jag bara haft normala,vita flytningar.. men nu blöder jag IGEN!! och det är mycket o rött blod.. avslaget borde ju vara borta nu eller?? kan det vara mensen som kommit tillbaka redan??

• Svar på tråden Mens eller avslag??
  • kmh

Dottern är 6 veckor och fick igår en ljusröd blödning. Undrar samma sak och skulle just skapa en tråd, men någon annan kanske vet?

• NoelochJack

Det kan säkert vara mensen, jag fick min mens efter 7 veckor (avslag i tre veckor) och jag ammar fullt

Noel 071120
  • Tristanya

jag har samma sak! är ca 5 veckor sen sonen föddes och i en veckas tid nu har jag haft liiite ljusljusbrunda flytningar, knappt ingenting med andra ord.. men igår (eller om det var i förrgår) så började jag blöda mer igen.. nu är det rött blod igen.. jag som ville att det skulle vara över..
    tanken slog mig igår att jag kanske fått mens, men jag helammar och den borde väl inte komma tillbaka så fort?
    hade jättemycket problem med mensen innan jag blev gravid, den var jätteoregelbunden!

puffar tråden o hoppas någon vet!

• MammaMi83

jag fick mens somvanligt efter min första,...nu födde ja för 11 dgr sen så nu vet ja ju inte

• AnniPanni

Avslaget kan ju sluta för att sen komma tillbaka. Sen är det ju väldigt svårt att avgöra om det är avslaget som kommit tillbaka eller om det är mensen.

Nu är det bara 12 dagar sen jag födde min trea men jag har blödit väldigt lite, precis haft 4 dagar av minimala bruna flytningar tills igår då det började blöda igen. Vet att jag hade så efter de andra förlossningarna också, men jag har å andra sidan aldrig haft avslag i mer än 4 veckor.

• Saaaraa

Det var exakt lika dant för mig, "mensen" var i 4 dagar, visserligen brukar jag alltid ha i 4 dagar men jag har hört att den första mensen ska vara ett helvette. Så jag vet ännu inte om det var mens eller inte...

• mormia

Mensen är inte så jobbig efter en förlossning och blöder mindre.

• jennychristina79

Jag hade också avslag i ca 6 veckor sedan försvann det och efter 2 veckor så kom det blod igen. Överläkaren som snittade mig (var på efterkontroll flrra veckan) sa att det var mensen som kommit tillbaka. Hon sa att blodblandade avslaget kommer inte tillbaka om det varit borta i några veckor. mensen kan komma tillbaka fast man helammar

Svar på tråden Mens eller avslag??