• Romeo

    Det är manligare att...

    Det är ju manligare att kämpa hårt, eller hur? Alltså är kvalet till elitserien i hockey betydligt intressantare än kampen mellan ett antal lag som redan bevisat att de kan spela på elitnivå...

    Ja, ok då... Det *blev* lite långsökt men borde väl fungera för att få igång en debatt om den serie som jag personligen tycker är intressantast - född och uppvuxen i Skellefteå som man är.

    Får väl erkänna direkt att mitt intresse hade varit mindre utan den kopplingen

  • Svar på tråden Det är manligare att...
  • davidsthlm

    ja du efter som man själv är uppvuxen på söder och hela släkten med o alla är bajare så kalrt vart ,man bajare själv också
    ja kan nog bli en hårdkamp om vilka lag som ska gå upp men tror i alla fall att leksand kommer nog att missa tåget tillbacks till elitserien

  • Romeo

    Fast alla tror visst inte att det är kört - kanske lika bra det med tanke på hur mycket konstigt som kan hända i idrott... "Pucken är rund" eller hur man brukar säga Eller var det kanske "Det kan hända mycket i fotboll"?

    Nåja, sätter i alla fall inga pengar på hur det går

  • Romeo

    En sak kan man väl säga rätt säkert vid det här laget - det verkar bli en rätt spännande upplösning i alla fall...

  • Romeo

    Med så här spännande matcher så... Blev ju dessutom lite extra spännande när TV4+ under slutminuterna tappade bilden från Skellefteå... Det bortdömda målet var ju också en krydda i tillvaron

    Nåja: "slutet gott allting gott" brukar man ju säga... (AIK... AIK osv osv ). Ska bli intressant att se avslutningen på serien. Solna på fredag och Malmö på söndag följt av hemmamatch. Hm, synd David att ditt Hammarby inte lyckades bättre ).

    Vem som helst kan visst fortfarande vinna. Detta sagt utan någon omfattande studium av tabellen, men enligt Jonas Bergqvist så har visst Leksand fortfarande chans att klara sig kvar. Intressant tanke han har att nu när pressen slår till så ska det bli jobbigt för de andra lagen. Nu har ju inte jag varit i den situationen själv men jag inbillar mig att det inte kan vara särskilt lätt att vara spelare och tränare i Leksand just nu...

  • Marcus pappa

    Hoppas Skellefteå tar sista platsen, känns som om dom har mer att göra i eliten än Mora, även om det vore charmigt med Mora.

  • Romeo

    Ja man får ju hoppas på intressanata derbyn mellan de två dalalagen nästa säsong. Synd bara att AIK spelade så dåligt mot Hammarby (även om Daniel nog tycker att det var bra) när Malmö gjorde det som behövdes mot Mora...

    Följde direktreferatet via nätet och de verkar ha gjort en rätt dålig insats. En del klagomål på Lärking från reportern, men tror nog att det faktum att man inte kunde spela bra i power play utan lyckades släppa in mål bakåt var mer avgörande. Verkar ju iofs ha varit en bra forcering på slutet som nästan nådde ända fram...

    Hittar man tillbaka till det spelet i sista omgången...

  • Marcus pappa

    Ja, det ska bli kul att följa det. Hoppas aik får ordning på sitt spela och vinner. Det ryktas ju om att Leksand ska lägga sig och det vore tråkigt, visst vill jag ha upp aik, men det ska vara på ett ärligt sätt. Fast lite trist är det att inget stockholmslag gick upp, det hade behövts några derbyn i globen.

  • Pappaimaj

    Grattis Mora!!!

    Lek i Sand, släkten är värst ;(

Svar på tråden Det är manligare att...