Detta var pinsamt...

läs första raden av bilhistoria 2

Anonym ovan här (19:33) med Gynekologen.
Vad skall man säga....
Ok här kommer en till.
Inte direkt pinsam men det kunde ha blivigt om någon kom på oss.
Jag och min syster var i London på Harrods och tittade. Mest på alla fantastiska kläder, speciellt de dyrare varianterna. Nu fanns det en klänning där som hon gillade allra mest.
Jag sa, "gå och prova den".
Hon sa, "Nääh, det kan jag inte, den kostar 15.000 pund".
Femton-tusen-pund.!! Dé ni....det är inte precis en t-shirt från HM det!!!
In gick vi tillsammans i ett av omklädesrummen (inte speciellt stora rum, med tanke på vad saker kostar där). Iallafall hon satte på sig denna fantastiska Oscars-Gala klänning och jag tog fram min kamera och tog massa bilder av henne i olika "ta emot en Oscar" poser.
Tänk om någon hade kommit in och sett oss.
Jag skulle tycka det var super pinsamt. Men kul var det.
Tja Anonym 22:15, om du inte tycker det är pinsamt med fisar och sånt, då har ju din historia inte här att göra??
Men kanske har den dock här att göra i alla fall - för annars hade du ju inte varit Anonym!
Liten
Ok ... här kommer jag med en upplevelse till.
Jag tror det finns en hel del kvar på lager, de kommer sakta men säkert fram när jag mig igenom era historier.
Detta är också en kissa-på-sig-historia.
Och ni som inte tål dessa kan ju hoppa över mitt inlägg.
Det är tidigt 70-tal jag är 8 år gammal och skall sova över hos min bästa polare Patrik. Vi har känt varandra sedan våra mammor kom ut ur BB tillsammans.
Alltså, vi har lekt hela dagen och hans mamma frågar om jag ville stanna över natten. Ja, va roligt, det gick jag med på.
Eftersom Patriks bror hade en större säng fick vi låna denna och Claes, hans bror, fick sova i Patriks säng.
Jag vaknade på morgonen, av en otäck känsla, det var vått under mig. Den där drömmen jag hade haft innan jag vaknade, var SANN!!
Ni vet, den där drömmen om att man är jätte kissenödig och sitter på toan och en röst säger: "Det är OK att kissa, du sitter VERKLIGEN på toa."
Jag tänkte OK, och slappnade av och det kändes väldigt gott.......
MEN nu var jag vaken och lakanet under mig var vått.
Usch, va pinsamt. .....Men den våta runda fläcken var större än vanligt. Patrik vaknade också nu. Vi tittar båda ner på lakanet med ett leende och inser att vi båda kissat på oss i sängen .... och det rejält!
En jättestor gul 8 var det!!
Nu efteråt, har den här historien blivigt mycket roligare för sängen vi kissade ner var Claes Malmbergs (stand up-komikern från Göteborg), jag kan säga att han inte tyckte det var lika roligt som vi.
stackare
Det var väl inte samma kille?
För ett par år sedan, eller vad det nu var? Det var mode att ha korta kjolar på sig och jag och en väninna var ute och shoppade på ett stort varuhus i London. Vi höll på att prova skor. Mittemot var ett fik och plötsligt när vi håller på som mest med skoprovandet kommer en man fram till oss och frågar om vi inte kunde dra ner kjolarna lite eller vända oss om när vi böjer oss ner.
du är väl inte samma person i historien i början som hade det med en X och där hela rummet var ..... säger inte mer.
Bodde i innsbruck i österrike ett år och blev liksom på slutet färgad av deras musiksmak (hjälp mig någon säger jag bara).
Så om någon är intresserad av en skiva med jodelmusik så kontakta mig. CDn har 13 låtar äkta Tirol jodel. Jag tror jag lyssnade på skivan en gång, så den är i nyskit förlåt, nyskit näh.... vad heter det nu igen. Som ny!! nytt skikt ???!! annars passar "skit" också!
Heeeemskt =(((((
kan vi inte få in lite mera "toalettfria" pinsamheter nu ett tag framöver.
Kom igen, det finns säkert något därhemma som ni tar bort när ni får gäster. Till exempel den där tavlan med det gråtande barnet, eller affischen med sammets motiv på (urgh, finns det något fulare??).
precis!!
Vad var det som var så bra med jodelmusik i Innsbruck?
Jo, det var allt runtomkring. Skidåkarstämmning och alperna vid husknuten och män i lederhosen och kvinnor i dirndl.
Här kommer jag troligen ta fram den vid en ostfondue kväll!
Bra idè.
Jag behåller den ett tag till.
Jag kom just på en grej som hände mig. JÖSSES!!.....
Som alla morgnar så har jag bråttom. Had underlättat om jag planeradde in morgondagen kvällen innan, men NEJ, spontant skall det vara. Så också denna morgon.
Vi är på kontoret och förbereder oss för ett viktigt möte. En av mina kolleger säger: "Du, vad har du där nere på benet?". Jag tittar ner och ser något svart sticka fram mellan byxan och benet.
Ja... vad kan det vara? Tänkte jag och kom snabbt på att det är mina nylonstrumpor som jag hade på mig dagen innan.
Jag drar fram det och drar och drar och drar. Långa strumpor. Alla står och tittar och skrattar framför mig, när jag plötsligt tänker: "nu kommer säkert underbyxan från igår också snart fram". Gjorde den inte.... men pinsamt att ta på sig ett par byxor med en hel nylonstrumpa i ena benet.
Var på en maskerad hos en kompis i USA.
Många inbjudna och det var viktigt att man var riktigt utklädd. Inte bara en lustig hatt på huvet utan man skulle tänka ut något man ville vara utklädd till. Jag tänkte att jag skulle klä ut mig till Jackie, John F. Kennedys fru. Passar ju bra i USA, tyckte jag. När vi var färdiga såg jag verkligen ut som henne.
Min kompis hade gjort i ordning sin dräkt som han tyckte passade honom. Han skulle klä ut sig till ett skelett. Hade ritat alla delarna i svart på en vit dräkt. Såg fräckt ut. Maskerade till skelett och Jackie gick vi då till festen och när vi kom dit skrattade alla och sa:
Se där kommer Jackie och hennes döde man JFK.
Inte pinsamt men roligt
Inte pinsamt men lustigt.
Var på genomresa i södra USA på 70-talet. Måste oxå tillägga att de är väldigt religiösa därnere. Det är orsaken till denna lilla historien.
Jag och min bror, 9 år, är inne i en större klädaffär. Massor av ljusblåa och rosa gabardinbyxor och skjortor. En dam kommer fram till oss med samma typ av kläder och jätte frissa, tuperat som det var då på 70-talet. Hör visserligen inte med historien att göra, men jag tyckte hon såg kul ut.
I alla fall, hon kom fram till oss och frågade hur vi mådde och vi svarade bra. Sedan frågade hon min bror: "Are you christian?" Varpå han svarade: "No, I am Fredrik."
Mycket pinsamt var detta - för ett ögonblick.....
En arbetspartner till mig, Rainer, var svårt sjuk och efter två år så var det slut och han dog.
Nu var det så att städtanten som städade på kontoret kom fram till mig samma morgon och berättade vad som hade hänt. Hennes dotter gick nämligen i samma klass som Rainers dotter och hon var inte där idag och lärarinnan hade sagt de skulle bedja för hennes far.
Jag gick in till min andra partner, Wolfgang, och berättade att Rainer hade dött i morse. Varpå Wolfgang sa att vi måste fixa blommor och ett kort med en fin dikt på.
Sagt och gjort, klockan 13 var det klart med kuriren. Och inom en timme skulle denne leverera detta hos familjen Rainer, en stor bukett röda rosor och ett kort med en fin dikt på.
Nu var det så att jag plötsligt kom att tänka på att "Städtanten" inte sagt att HAN HADE DÖTT utan TROLIGEN HADE DÖTT. Jösses vilken panik det blev. Jag berättade för Wolfgang att vi skickat blommor och kort och beklagar sorgen etc etc.... till en man som fortfarande lever!
Hjälp, vad gör vi nu. Ringde Blomsteraffären, men hon sa att kuriren är ute och har ingen mobiltelefon.....Vi ringde till alla kyrkorna och frågade om de fått in något om någon som nyligen dött....INGENTING.
PIIINSAMT.
En vecka senare ringer hans fru och tackar för blommor och kort. Måste erkänna att jag kunde höra mitt eget hjärta bulta av nervositet. Sedan sa hon: Hur visste ni att han dog tidigt den morgonen?
....ja hur kunde vi veta detta....puh, vilken tur vi hade....
...är heller ingen hejjare i köket.
Och för en herrans massa år sedan, när jag bodde hemma, så hade min far plockat hallon i trädgården. Det blev inte många men skulle räcka till en tårta. Jag erbjöd mig att baka denna.
Så ett par ägg, lite socker, smör och mjöl .... vadnu? Finns inget mjöl kvar? ....nä vänta, där.... rågmjöl? -vad är det? Tittar in i påsen och tycker det ser ok ut, alltså in med det i smeten och visp, visp, visp...in i ugnen, ut med kakan, som luktar gott.
Skär den i två bitar och in med hallonen och på med grädden.
Ut och servera den med kaffet...........
.....Bläh...vad har du laggt i kakan? - Ja, den smakar pyton, tycker jag själv också.
Rågmjöl!
Ni hade ju ingen vit mjöl!
Berätta den zocute.
Vi skall inte berätta den vidare till någon - jag lovar.....