ja, det kan vi lämna åt sidan.
ja, om man får säga det så är jag glad att det "bara" är min ÄL, det är fel på.. och visst, det finns mediciner.. och min enda tröst är att de SKA hjälpa.
vet ni vad som är "felet" på er?
jag förstår din längtan efter ett barn, men jag tror att du kanske måste inse att du har ett liv vid sidan av alla ÄL och BIM dagar, annars kommer du nog att bli knäpp.
du skriver att du "bara tar en plats på jorden", vilket är helt fel!!! man är INTE en sämre människa för att man kanske inte kan bli gravid.. det är något du måste inse för att orka ta dig igenom denna resa.
försök se lite ljus i livet iaf, bland dina vänner, sambo/man etc.
man måste försöka fokusera på det som är bra i ens liv också.. även om det inte går en sekund utan att man tänker på att bli gravid.
Pimpinellan skrev 2008-01-21 14:56:47 följande:
Vi har inte samma åsikt om abort,men det kan vi lämna åt sidan. Dessutom är det ingen mening att prata med en psykiater för han kan ju inte göra mig gravid eller hur? Han tyckte inte heller att det var nödvä
ndigt.Om du vet att du kan bli gravid och ditt enda problem är dålig äl har du väldigt goda chanser att bli gravid med pergo så då har du liten anledning att misströsta Mitt tåg har i prncip gått och jag är bitter,arg på allt och alla,vansinnig på orättvisan i det hela och INGET kan bota detta utom ett barn . Mitt liv är meningslöst som det är och det hade varit bättre om jag, en infertil kvinna som bara tar plats på denna jord och inte har nån uppgift aldrig hade fötts. Kan man inte få barn och inte heller kan kompensera det med nåt annat här i livet är man värdelös och jag har INGET annat att visa upp... Yrke,pengar,status,rang och annat saknar värde för mig och jag har heller inget av det. Att klämma ur mig en unge skulle ge mig ett visst värde i alla fall...