• smurf 11

    Efter missfall när fick ni era provsvar?

    Jag undrar om någon vet hur länge det brukar ta innan man får svar på blodprover,moderkaksprov m.m efter missfall?

  • Svar på tråden Efter missfall när fick ni era provsvar?
  • MajaLinnéa

    När jag fick missfall så gjorde dom en skrapning, eftersom det inte kom ut av sig själv.
    När jag skrapades var jag i vecka 15, men bebisen hade dött i vecka 9+0.

    Jag skrapades den 23 maj, och de sa åt mig att de skulle ringa om 2 veckor och meddela svaret på analysen.
    Det gick 2 veckor, och 3, och 4...

    Den sista juni ringde dom, och sa att de inte hade hittat några fel eller orsaker till varför jag fick missfall. Det handlade i alla fall inte om några genetiska fel, utan det var "bara" otur.

    Så det tog ju lite över en månad innan de ringde och meddelade svaret.

  • Lial 78

    Hej!
    första omgången prover fick jag vänta på i ca 6veckor,sen lika länge till på andra omgången.Det känns som en evighet,man vill ju veta på en gång.
    kram!

  • smurf 11

    Tack för ditt svar! Man undrar ju hela tiden varför! Men tids nog kommer det väl!

  • smurf 11

    Tack för era svar, ska det stå. Vad fick ni ta för prover? Va det tidigt eller sent missfall? Hittade de något fel? Ja, man är ju orolig. Kram på er med!

  • Lial 78

    hej!
    Jag har fått två sena missfall eller ma,det första i v17 fostret dött sen 13 veckor,det andra i v19 dött sen 16 veckor.De har tagit en massa infektionsprover samt gjort kromosomanalys på både mig och min sambo,sen var det nåt mer prov som skulle visa om det blivit blodproppar i navelsträng eller moderkaka,sen har dom ju också ytligt undersökt båda fostren.Inga fel eller avvikelser har dom hittat,så vi har inte fått nån förklaring alls man får anta att det var nåt felpå anläggningen av fostren som läkaren sa.

  • Trassel

    Hej!
    Fick en del provsvar redan under tiden vi låg inne. Sen fick vi nog det mesta på återbesöket en månad senare. Nått kom något senare. Sjukvården i Sverige (inte who) väljer att kalla ett förlorat barn i v 22 för missfall men jag säger inte att jag råkat ut för missfall när jag berättar om Gabriel.
    Jag fick en infektion som satte sig i moderkakan, navelsträngen och i lite i Gabriel. Dom tog infektionsprover och odlade cellprover och gjorde obduktion. Allt tyder på att det är infektionens fel men ingen kan svara på varför jag fått den. Inga andra fel hittades. Jo, ett litet navelbrock, men det skulle nog ha läkt ut av sig själv om jag gått full tid. Tydligen vanligt på prematura barn.
    Så, man är ju orolig inför nästa gång. Just därför att det var en infektion men jag vet inte vad jag kan göra för att undvika en. Nu finns det ju inget som tyder på att detta kan hända igen men å andra sidan heller inget som tyder på motsattsen. Bara att det vore väldigt osannolikt.

  • MajaLinnéa

    smurf 11 skrev 2008-01-21 23:13:03 följande:


    Tack för era svar, ska det stå. Vad fick ni ta för prover? Va det tidigt eller sent missfall? Hittade de något fel? Ja, man är ju orolig. Kram på er med!
    Bebisen hade dött i vecka 9+0.
    Skrapades i vecka 15.
    De sa bara att de "gjorde en analys på det som de skrapade ut", d.v.s foster och moderkaka.
Svar på tråden Efter missfall när fick ni era provsvar?