Sockerpinglan skrev 2008-01-21 20:51:34 följande:
Trisses2; det som gör ert hus så himla läckert är ju just helheten, att allt är från samma år typ!!!Undrar vad folk kommer att säga om våra hem om 30 år??? eller jag själv för den delen! För sju år sedan köpte jag massor med möbler i boklaminat till vardagsrummet. Nu är jag så less på det så att jag kräks! Tror egentligen inte att det finns en enda grej som man inte lessnar på. Man vill ju byta, hålla sig uppdaterad! Undrar bara hur länge man vill det! Eller kommer det en dag då man är nöjd??? Hm, tror inte någonsin att jag kommer att bli helt "färdig". Har fantiserat helt fritt om lilla toan där nere. Maken säger att jag får heeeeelt fria händer! Så jag funderar på en fondvägg i knallrosa medaljonger eller nått sånt! Vill gärna sätta upp en liten kristallkrona där också, med typ svarta prismor, sånt som är så poppis nu!Har unnat mig att strosa runt i lampaffärer och har hittat en lampa som jag såååå gärna vill ha i köket. Ja, när köket blir klart vill säga! Maken har rivit hela gamla köket, börjat sätta in det nya och nu står jobbet lite still eftersom vi väntar på bänkskivorna. Så vi kan inte sätta i spishäll eller diskbänk än! Nog för att det finns annat att göra, men det känns så frustrerande att vänta en vecka till med inflyttning!
Känner igen det här med att man ibland snöar in på en viss stil - men man vill ju någon gång i livet kunna känna sig modern...

. Vi kommer t ex att försöka hitta nån snygg fondvägg till vardagsrummet...är det 2000-tal eller vaddå??
Skulle gärna - precis som du - hitta nån vrå i huset, t ex gäst wc, där man kan göra precis vad man vill utan att behöva ta hänsyn till övriga huset....Tycker det låter helt underbart med knallrosa medaljongtapet och kristallkrona!!! Tuta och kör!
Ska försöka lägga in lite bilder på byggröran snart så får ni se hur projektet framskrider...