Ikväll har jag försökt haft med mig två vilda ungar i huset och försökt packa upp några lådor, det gick väl sådär... Två trötta ungar som bråkar och gastar om minsta lilla grej... Men jag lyckades packa upp 8 lådor (av våra dryga nittio, i den här takten blir vi väl klara till midsommar...) medans maken och en kompis håller på att sätta bänkskivor i köket!
Längtar tills de har satt på alla handtag på skåp och lådor, så jag kan städa ur skåpen och börja plocka in allt porslin!
Har i alla fall börjat packa upp leksaker och kläder, så nu börjar det se ut som ett rörigt hem!
På tal om klädkammare, vi hade ett utrymme i vårt sovrum som går in bakom badrummet som vi kanske tänkt göra om till bastu, men efter en del funderande så kom vi fram till att vi bastar typ aldrig, och jag ligger hellre i ett bubbelbad, och vi har större behov av klädförvaring! Så nu har jag ett "dressingroom" istället! Har spetsgardiner för öppningen istället för dörr!
Övervåningen är färdig nu, (ja, förutom att packa upp allt då...) så oavsett hur hela nedervåningen ser ut så har man i alla fall en oas att vila ut på en stund innan man ger sig in i kaoset igen!