zandrisen skrev 2008-02-11 08:48:56 följande:
Grattis till trägolven! Håller tummarna att det ska vara överallt, och inte om här, där de rivit bort delar av orginalgolv och innertak, bara så att vi kunde se hur fint det varit och bli lite lessna över det... Känslan du pratar om är vanlig hederligt jä*la bondångest Den som infinner sig när man inser vad man gjort, och framförallt, allt jobb som ligger framför en! Går över, och man hamnar istället i en evig halvångest över allt man inte riktigt hinner med... Skämt åsido, ge det ett par dagar, så ska du se att du blir nykär igen, måste bara låta förnuftet hinna ikapp lite...!
Det låter skönt att höra!

Det känns lite bättre nu men lite ångestkänsla finns där allt.
Det blir säkert bra men det är ju så mycket som gäller nu. Det blir nog bättre sedan när kök och badrum är klara och vi börjar med rummen. Då ska vi ju flytta in också.
Gubben är förvånad över att det ser så bra ut som det gör hittills! Han har ju börjat riva inne i blivande badrummet. Bakom dörren så var det en stor inbyggd garderob, nästan som skafferi, som man kunde gå in i. Där har han ju rivit ut allt in till timret och det enda man ser är spindlar, spindlar och lite spindelväv. Gott tecken mao! Han har hittat de gamla tapeterna också under flera lager tapet. Jag sa att vi måste spara lite av dessa så man kan se hur det varit. Kanske rama in en bit.
Idag ska jag beställa den där renoveringsguiden som finns på Gysinges hemsida. 5 böcker är det visst och den vill gubben ha nu. Vi har en annan bok också som heter Så renoveras torp och gårdar och där har vi fått lite tips också.
Visst är det kul men när man ser hur det ser ut nu så börjar man ju undra vad det ska sluta med!

Imorogn ska jag åka och köpa ny kamera med gubben så vi kan dokumentera allt. Den gamla kameran gick sönder dagen före julafton.

Nu har jag därför en ännu äldre kamera som tar kort när den vill.
Men nu ska jag till bilverkstaden istället för bilen låter kopnstigt i ena bakbromsen. Alltid är det ngt som ska renoveras, är det inte hus så är det bilar. fast bilen är bara tre år och det är nog dags att byta bromsar på den, därför låter den som den låter. Den lät värre efter att gubben och pappa var på Öckerö ifredags och köpte en andra bil så kanske det är vägsalt som fastnat. Vad vet jag!