Mamma Anna skrev 2008-04-18 11:09:52 följande:
hally:Jag såg en bild på några utemöbler i en inredningstidning (kanske residence?) för något år sedan... (måste hitta den tidningen som ligger nånstans bland alla kartonger)det jag är ute efter är lite lägre och lite bredare grejer, alltså mer som loungemöbler än sådana man sitter och äter middag vid. Tänkte försöka bygga egna i tryckimpregnerat virke och förhoppningsvis gjuta ett betongbord till, men jag har aldrig jobbat med betong så det blir spännande
Låter himla spännande! Hoppas det går bra att bygga dem och visa gärna bilder sen
Eller om du hittar nåt färdigt får du gärna visa också!
Vi har en "pensionärskuvös" (inglasad altan) längs halva kortsidan och sen går en trappa ner till en altan med tak. Jag som älskar stora helt öppna trädäck har nu alla andra varianter istället
Så vi vill ha lite enklare sittmöbler, alt. sol-möbler, på den öppna altanen åsså typ matgrupp i inglasade delen. Måste kolla om man kan byta ut till öppningsbara glas i den för där kommer ju bli fruktansvärt varmt i sommar. Finns bara en smal dörr som går öppna. Men oh va mysigt till hösten att sitta där med infravärmen på