Varför reagerar hon så?
Ibland är det svårt att förstå människors motiv bakom saker och ting. Så länge tjejen var nöjd med arrangemanget så borde väl mamman också vara det?
Det där med att deras barn inte är den enda som är viktig för din sambo kan svida mer än man tror, jag har också erfarenhet av det. Även jag har en sambo som bryr sig otroligt mycket om båda sina barn (ett med mig), men så fort det ges tillfälle så skall hans ex tala om hur orättvis han är och att han skiter i sitt barn med henne sen vi fick vår lilla.
Så jäkla obefogat, för så är det verkligen inte, och hon har ju iiiiiiingen aning om hur vi har det i vår familj, hon är ju aldrig innanför dörren här!
Men han får höra allt från att han beter sig som ett svin (när han ifrågasätter när något skall läggas ut "onödiga" pengar för) till att han är en värdelös pappa som i princip kommer förstöra sin "förstföddas" liv nu när han har ett barn till.
Det låter som grymt mycket avundsjuka och kontrollbehov i mina öron i allafall. Bara för att hon inte kan bestämma och kontrollera exakt hur ni gör med saker och ting så blir hon förbannad. Hon får väl bara inse att när de separerade så innebar det att de inte bestämmer allting tillsammans längre. Nu har din sambo en ny familj och då bestämmer NI gemensamt hur saker och ting skall vara, och hon får göra detsamma på sina veckor. Kan inte vara så svårt...