Inlägg från: jezzzzzika |Visa alla inlägg
  • jezzzzzika

"Klickgolv", lätt att lägga, men hur lätt?

törnrosen skrev 2008-01-24 08:31:50 följande:
    vi har laminatgolv i hallen från rusta som var enkelt att lägga in och det tål mot väta. MEN det blir så skitigt av våta skor så det ser inte snyggt ut. varför inte lägga in klinker istället?
    Fast lägger man klinkers måste man väl nästan ha golvvärme och då blir de väl rätt dyrt??

Vi har klickgolv i nästan hela vårt hem, de e inte svårt att lägga men jag tycker inte de tål vatten bra.
    När vi flyttade hit låg ett klickgolv i köket som var ganska dyrt för att vara ett sånt, 240 kr per kvadraten. De skulle tåla vatten men blev förstört bara man tappade ett glas vatten på det. I hallen har vi ett annat klickgolv och det set rätt illa ut. De har rest sig lite i kanterna pga alla våta skor.

Ikeas golv är helt ok, men som någon skrev så hur Rusta me fina golv med garanti. Jag skulle nog lagt en snygg plastmatta i hallen iaf. Det är också jättelätt och sen behöver man inte oroa sig för att de ska bli förstört. Klickgolv har med en tendens att se flammiga ut om det är dom billiga modellerna... Tycker jag iaf.
    *Timmy & Alwin, utan Er är Jag inget, Tillsammans är Vi oslagbara*
Svar på tråden "Klickgolv", lätt att lägga, men hur lätt?