Inlägg från: MinaHjältar |Visa alla inlägg
  • MinaHjältar

Leguan?

De här e våran leuguan Isak när han va 4 år gammal.
    Mina små troll
  • MinaHjältar

vi fick med ett hemmabyggt terrarium när vi köpte honom, de va rätt litet men han va ute med oss hela dagarna så de va bara på natten han va i terrariet.

Mina små troll
  • MinaHjältar

glömde skriva att våran hade fri tillgång till sitt terrarium även på dagen om han ville, han gick dit och badade och solade och myste på sin värmedyna mellan varven och sen ville han ut till oss igen, han va extremt sällskapssjuk och bankade och slog som en galning på glaset om han blev intsängd i terrariet och inte fick va med oss.

Mina små troll
  • MinaHjältar

Våran mådde alldeles utmärkt och alla våra kompisar som har leguaner har dom också ute nästan hela tiden och dom mår toppen och när vi frågade vår veterinär om man kunde ha honom ute mycke så sa han att de gick alldeles utmärkt så länge han själv ville de och mådde bra av de, och att han hade tillgång att gå in i terrariet när han behövde bada och sola m.m.

Mina små troll
  • MinaHjältar

De va alltid 30 grader i terrariet och 25 grader i rummet och han hade dessutom en värmedyna i rummet att ligga på med uv lampa ovanför om han inte ville ligga på den i terrariet, och det var alltid fuktigt i terrariet. Och vår veterinär är inte okunnig, då skulle han dessutom inte få vara med i tv jämt, vår veterinär är nämligen Håkan Onsjö som är med i pogrammet veterinärerna.

Mina små troll
Svar på tråden Leguan?