Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Rädd för barnskrik

min dotter är lika dan1 hon börjar alltid gråta om något annat barn gråter på tex bussen! vi säger att haon känner sympati för detta ba´rn och sympatigråter lite! ser det igentligen inte som ett problem!.vi tröstar henne när hon blir ledsen ocg förklarar att det inte är någon fara!.Tror det växer bort när hon inser att det är inte så farligt med ljud!

• viseversa

hon är nu snart 9mån! Men min lillebror var så när han var liten att han blev helt husteriskt lässen när det var höga ljud! det visade sig att han hadde överacktiva trummhinnor(tror det heter så) så höga ljud gjorde helt enkelt ont i öronen på honnom! det skar som knivar om någon skrek! så det kan ju vara det din dotter lider av! då är det ju inte så konstigt att hon gråter! Min lillebror är nu 21 år och pallar fortfarande inte med höga ljud! men det är INGE fel på hans hörsel annars bara att han är känsligare!!

Infinite Joy skrev 2008-01-23 09:53:11 följande:

Vi tänkte också så ibörjan, men det känns inte som om det blir bättre. Hon har gått på öppna 2 dagar i veckan i snart ett halvår och inget har hänt. Det är inte heller så att hon gråter som vanligt, utan hon blir hysterisk. Behöver inte heller vara så att ett barn gråter, utan hon blir även ledsen om någon låter högt av glädje.Hur gammalt är ert barn?
  • viseversa

vissa ljud är smärtsammare än andra! mon lilebror klarar också av skällande hundar och tutor för det är inte lika högfrekventa eller bullriga ljud! men han klarar inte av folk som pratar högt eller skriker och inte heller att vara på fester där det är hög musik och folk överöstar varandra! Då har han öronproppar för att stå ut!!

Infinite Joy skrev 2008-01-23 10:07:02 följande:

Det var en bra tanke.... bara det att hon inte reagerar på andra höga ljud, typ en tuta eller om en hund skäller högt och gällt.
  • viseversa

nej vet ej om det är vanligt men det är iallafall ofarligt!
    Lycka till!!
    Infinite Joy skrev 2008-01-23 10:15:18 följande:

Det tänkte jag inte på. Kanske kan vara värt att ringa och rådfråga öron. Vet du om det är vanligt?
Svar på tråden Rädd för barnskrik