Inlägg från: Liselurvan |Visa alla inlägg
  • Liselurvan

Rädd för barnskrik

Hej! Jaaa, jag har det likadant, vad glad jag blir när någon annan skriver om detta!
    Sonen är 1år och blir rädd, ledsen vid många höga, plötsliga ljud tex: Barnskrik, både glada o ledsna skrik, Höga skratt, nysningar osv..
    Han är väldigt försiktig och blir även ledsen om barn kommer jobbigt nära, tar saker från honom.
    Upplever också att det är väldigt jobbigt för både honom, mig o andra att gå på kalas, mammaträffar, öppna förskolan, men som du säger så gillar han verkligen att hitta på saker, bara allt är lugnt och att ungar låter honom vara ifred....
    Idag på öf så va det ok 1 h (då var det sångsamling oxå, o det gillar han)
    Så jag ska fortsätta träffa andra men inte för långa stunder utan gå innnan det blir för mycket.

• Liselurvan

Hej igen! Ja för Elis går det också bra med större barn, det är som om han tycker att man kan lita på dem mer, små barn kan ju ta sig till vad som helst....
    När jag är ute på olika ställen så tycker jag alltid att "alla" andra barn är glada, leker, gråter nästan aldrig, har aldrig napp osv.. Då känns det som jag har ett ovanlgt barn, men jag vet ju att han är världens goaste också.
    Hur brukar du göra när det blir jobbigt?

• Liselurvan

Jag brukar försöka avvakta för att se om det går över. Det gör det oftast inte så jag tar honom till mig och försöker distrahera honom med något.
    Sen går det bra en stund till i bästa fall. men jag är nervös

Svar på tråden Rädd för barnskrik