• velmajan

Counter strike - från vilken ålder?

Från vilken ålder skulle ni låta erat barn spela counter strike??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-23 10:52
    Är inte så insatt i själva spelet. Det har visat sig att när femåringen är hos en kompis så spelar de counter strike där och har så gjort senaste halvåret. Kollat runt lite och förstår varför det är åldersgräns på spelet. Mamman i huset tycker dock att jag överreagerar och anser att det är ok att barnen spelar det... Undrar om det är så att jag överreagerar

• Svar på tråden Counter strike - från vilken ålder?
  • Gräsklipparmannen

Counter-Strike tog ett år av mitt liv. Lätt värt det. Men - jag tror det viktaste egentligen är att spelandet sker socialt. Om kontakten med andra barn blir lidande så hade jag valt att begränsa det.

MärkDNA Stöldskyddsmärkning - www.dnabutiken.se/
  • Bret

Började själv spela det i högstadiet, så skulle tippa där någonstans. Hade dock lirat andra skjutspel t.ex. bf42 några år innan. Men man bestämmer själv, inte alltför tidigt dock. Finns andra spel för yngre människor som är minst, om inte mer givande än skjutspel

• Noah Nordberg

Spel kan ha fåldsamma saker som vapen och svärd och i bland är det så 9-12 år brukar ladda ner masor med fåldsamma spel som CS 

GO! Rynkar på näsan och GTA 5 OCH 4 OCH 3. Död
  • WhyNotLixom

Jag är 14 och får inte spela "cs go" typ alla min kompisar spelar det! Vad ska jag göra?

• MAX HELL

jag är barn och får bestämma vilka spel jag fick spla när jag typ var 10 sålänge jag inte fick mardrömar eller nåt sånt

• Brasse193
    Saminangamingproffs skrev 2015-04-26 21:10:55 följande:

Låt honom spela CS bara han förstår vad skillnaden är mellan spel och verklighet!

Håller med. Dessutom också är det "bevisat" att spelande kan vara bra för barns sociala utveckling (finns självklart undantag).
  • förälder på 39 bast
    jag tycker att 12 år är tillräkligt och under det ska man inte spela csgo. min son vill ha det och jag har spelat det och jag tycker att han måste vänta till 12 år.
  • Anonym09877342q

Det beror på barnet om barnet slår alla andra och gör folk illa när dom ser spiderman ska dom inte börja spela cs

• firebird

Det finns ju ålders rekommendationer för varje spel. Dom förälder har man ansvar att ta reda på vad för spel barnen spelar.
    Counterstrike är ifrån 18år.
    Spelet går ut på att man skjuter ihjäl motståndarlaget, planterar bomber m.m
    Många använder ganska grovt språk i spelets chatt. Jag hade nog kunnat tänka mig att när min pojke blir 12år att han kan spela det tillsammans med någon äldre jag kände eller tillsammans med oss föräldrar som också spelar.
    Rent oansvarigt att låta så pass unga barn som ditt spela det. Hade genast pratat med kompisens föräldrar. Åldersgränsen finns ju där av en anledning.

• Alica90

12 år är väl ok för CSGO.

Själv spelade jag GTA 3 när jag var 10, och det blev alldrig något fel på mig :P

WhyNotLixom skrev 2016-02-08 18:40:38 följande:

Jag är 14 och får inte spela "cs go" typ alla min kompisar spelar det! Vad ska jag göra?

Hungerstrejka som Gandhi
  • parelalle

TTOO

Det du anser är bra (att mörda nazister) är precis samma sak som att spela csgo
    till och med värre. barn som spelar krigsspel som går ut på att döda nazister 
    kan vara värre t,x barnet kan utveckla ett hat mot tyskar eller mot andra, 

jag skulle inte rekomendera att ett barn sperlar bf1 som inte har någon särskilt mål med spelet.
    däremot csgo kan vara ett sätt att lära barnet att samarbeta med andra spelare
    eller att öva hens mentala färdigheter t,x reaktionstid eller finger färdighet.

Svar på tråden Counter strike - från vilken ålder?