Inlägg från: lillan 89 |Visa alla inlägg
  • lillan 89

samsova i enkelsäng?

Hej!
    Bor i en liten etta och kommer göra det även när bebisen är född. Nu funderar jag bara på hur jag ska möblera. Både soffa och säng blir för mycket i min lägenhet, då jag vill ha ett litet matbord också.
    Jag funderar därför på att skaffa en dagbädd, men går det verkligen och samsova i en 90säng?
    Jag ska skaffa spjälsäng också, men har läst en del trådar om samsovning, och det låter mycket mer praktiskt att samsova när man ammar, och självklar mysigare

Vad tror ni, blir det för trångt?

• Svar på tråden samsova i enkelsäng?
  • lillan 89

Hallonpaj
    Jag har en 120säng nu, som jag egentligen vill ha kvar. Men jag började fundera på om man sitter obekvämt i den om man har den som soffa, eftersom man inte sitter riktigt som i en vanlig soffa eller 90säng? Fast iof så kan man ju ha några stora kuddar som ryggstöd och några små
    Det kanske funkar, jag får testa och se hur det blir innan jag gör mig av med sängen

Tack för alla svar, nu ska jag kika in länken du skickade

Kram!

• lillan 89

Förstår mig inte på sidan, är inte så bra på engelska

• lillan 89

Pysselgalningen
    Men ni kanske kan köpa en 120säng och ställa direkt på golvet? Det kanske funkar, det blir ju inte så jättehögt

• lillan 89

Ja det har du rätt i. Jag har själv en 120säng nu med ben som är ca 10cm höga.. Och det är inte det lättaste att dammsuga under den, man måste nästan vara två.. :-P

Svar på tråden samsova i enkelsäng?