• LIlla Vera

    Jag blir tokig!!!!

    Vet inte vad jag ska ta mig till... Vi fick missfall förlorade vårt lilla pyre i vecka 11. Detta hände i slutet av förra året och vi sörjer fortfarande. Vi vill försöka igen men min kropp blir inte "normal". Det har gått lite drygt två månader sedan jag skrapades och har fortfarande ingen regelbunden mens. Jag har gjort ÄLtest utan något resultat. Tänk om jag aldrig får ÄL igen. Är så olycklig!!!! Var bara tvungen att skriva av mig lite. Tänkte att någon av er har något bra tips på vad jag kan gör. Finns det något jag kan göra?

    Jag funderar på om jag ska börja äta mina p-piller igen för att få tillbaka min mens. Nu har jag bara lite blödningar var och varannan dag. Känns som om varje minut blir till dagar och månader som vi inte ens kan försöka på. Om vi i alla fall kunde få försöka även om vi aldrig blir gravida igen.

    Sorry att det var lite negativt men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Inget blir bättre av att mina kollegor på jobbet sneglar på min mage, helt odiskret, för att kolla in om det snart är dags igen. Varför tror alla att det bara är testa igen? Tänk om de visste att det är så mycket med kroppen som ska funka igen...

    Snälla hjälp mig!

  • Svar på tråden Jag blir tokig!!!!
  • annso84

    jag vet inte riktigt vad du ska göra men jag tror att du måste ha tålamod och vänta och försöka att inte tänka på det så mycket. Försök tänka att när kroppen är redo igen så kommer det fungera utan problem och att man vill att kroppen ska vara redo så att det inte händer igen. försök att inte ha för bråttom, men jag vet att det inte är lätt.
    Jag fick missafall i vecka 13-15 i höstas och har precis varit på återbesök.
    Har du varit på återbesök på gyn? annars kanske du blir kallad snart. om du är orolig tycker jag att du ska ringa dit och säga att du vill komma och kolla så att allt är ok. då gör hon ett vagínalt ultraljud, om man vill, där hon ser äggstockar och äggproduktion mm.

    lycka till och hoppas allt blir bra!

  • LIlla Vera

    Tack snälla! Jag ska ringa gyn och be om att få komma och kolla mig.

Svar på tråden Jag blir tokig!!!!