• Anonym

Socionomer, lön?

Jag undrar vad ni som är socionomerhar för lön?
    Och vad jobbar ni med?

Jag skall börja jobba som kurator på en skola, har inte jobbat som det inna, är ny examinerad. Vill kolla runt vad ni andra socinomer har för lön.

Tack!

• Svar på tråden Socionomer, lön?
  • Anonym

Jag har en gick på en ny tjänst i aug. 2007 inom skolvärlden. Min ingångslön var 20.000, då är det inte mitt första arbete. Dock det första där min utbildning har relevans.

Tycker det är ganska lågt men efter att ha tittat på statistik etc ligger jag på medel ungefär för min åldersgrupp i den del av Sverige jag bor.

Var för övrigt 25 när min lön sattes om det har relevans för ämnet.

Min arbetskamrat som har likadan tjänst ligger på ca. 24.000 i lön, 4 år i arbetet.

• Anonym

Ok jag skrev ovan. Stoffe76 då kanske inte min ingångslön är så dålig? Vad hade du i ingångslön?

• Mamma 85a

Är det före eller efter skatt? Planerar att utbilda mig till socialsekreterare

• brynhild

Skrämmande att lönen inte är högre! Jag är uska o ska utbilda mig till socionom. Lönen blir det tyvärr inte så stor skillnad på, men det blir det ju på arb uppg samt status!

• Anonym

Har 24600 före skatt. + ca 5000 extra eftersom jag har jourtjänst.
    Får ut ca. 20.000 efter skatt.

• Anonym

Jag är nyexxad socionom och har 22000 kr/mån i lön. Jobbar med försörjningsstöd!

• Anonym

Innan skatt har jag 20.000. Mmm det är skrämmande att det inte är högre men också att det kan skilja enormt mycket på ingångslöner.

• Anonym

tack alla!

en kommun jag vet har ingångslöner för kuratorer på 27 000 kr. anande att det var mer än vanligt.

• Anonym

OJ det var högt. Ingångslönen för kuratorer här ligger på ca. 21.000 utan erfarenhet däremot med tidigare erfarenhet insom socialt arbete på ca. 23.000. Snacka om att det är skillnad!

Svar på tråden Socionomer, lön?