• Anonym

Socionomer, lön?

Jag undrar vad ni som är socionomerhar för lön?
    Och vad jobbar ni med?

Jag skall börja jobba som kurator på en skola, har inte jobbat som det inna, är ny examinerad. Vill kolla runt vad ni andra socinomer har för lön.

Tack!

• Svar på tråden Socionomer, lön?
  • Stoffe76

Jag hade 18 150 kr när jag började på Västerviks socialkontor 2001, direkt efter examen.

• Anonym

De är ju inte klokt att ha så dålig lön efter så många års utb,är det 3-4 år eller? Jag jobbar som kommunanställd personlig ass och har 19700 i grundlön+ca 4000 i ob tillägg i och för sig inget status yrke men ändå... Utbildning ska ju faktiskt synas på lönen oxå.Och studieskulder har ni ju oxå att betala.

• Anonym (m)

24050 efter 9 år i yrket och femtielva vidareutbildningar med relevans för yrket.... jobbar med behandling/utredning.

• Anonym (g)

Jag är auktoriserad socionom, arbetar med försörjningsstöd. Har 25 800 inför årets lönerevision, hoppas på minst 1000 kr i höjning. Har varit socionom i 7 år.

• Anonym

Jag har fått en tjänst som mottagningssek. Blev klar socionom år 2001 och min nya lön är 29500:-.

• ChokladBanan

Många socionomer i den här tråden har ju väldigt bra löner. Kul!

Anonym, inlägg 15:

29500 är ju en superlön i mina ögon. Grattis! Får jag fråga om du har vidareutbildat dig på något sätt och ungefär vilken del av landet du jobbar? Vore spännande att höra vilka arbetsuppgifter du har också :)

Av tråden att döma verkar det som att socionomer är på väg att bli mer välbetalda... Hoppas, det vore på tiden! :P

• Anonym

Hej inlägg 16! Jag bor i Dalarna. Har inte vidareutbildat mig mer än det som erbjudits via jobbet. Mina arbetsuppgifter kommer bestå av att ta emot alla ny inkommande ärenden tillsammans med ett par andra handläggare. Dessutom jourfall. Jag kommer även handleda i ärenden främst av ekonomisk karaktär. Spännande!

• Anonym (oj)

Upptäcker att jag absolut inte ska klaga på min lön...