Rodnad..
Hej..
Jag lider av att jag i tid och otid rodnar mycket kraftigt. Rädslan för att rodna gör att jag undviker situationer då detta är särskilt problematiskt som vid föredrag, sammanträden, situationer där man möter nya människor och så vidare.
Jag har tagit mig igenom skolan utan att hålla ett enda föredrag och är expert på att ljuga - antingen är jag sjuk, hes eller så kan jag inte komma pga någon annan anledning.
Jag skulle inte vilja kalla det en social fobi eftersom jag konstigt nog trivs med att vara i centrum, men när rodnaden smyger sig på drar jag mig tillbaka och slickar mina sår.
Jag har upplevt otaliga situationer då jag mitt i ett samtal, utan någon som helst anledning, har blivit tvungen att fly därifrån på grund av min rodnad. Avbrotten är så abrupta och oväntade för personen mittemot att
dom nog måste tro att jag har någon lättare störning (hittar inget bättre ord). Det här är verkligen jätte jobbigt, genant och besvärande. Jag kan inte fortsätta leva mitt liv på det här sättet eftersom det håller mig tillbaka i de flesta lägen.
Frågan är då vad jag ska göra åt problemet?
Om det finns någon här som har samma problem, eller bara besitter kundskap om rodnad så snälla, snälla dela med er.
Jag vet att en operation är sista utvägen, men ibland känns den också som den enda..