• inoka

Ni som vill veta hur det är att vara adopterad, fråga mig gärna:-)

Nallen 79 : Var i indien är du ifrån?
    Själv är jag adopterad från sri lanka men har jobbat och rest runt mkt i indien :)
    Indien har ungefär samma kassa system som s-l när det gäller arkivering av information från adoptioner. I sri lanka sparas pappren i ca 12 år bara. Säkert annorlunda nu hoppas jagoch har du varit på barnhem är säkert all information borta.
    Har du tänkt leta vidare?

• inoka

Nallen 79:
    Jag har varit tbx i srilanka 4 ggr. Jag var nere första gången när jag var 6 år År 00 hittade jag mina bio.föräldrar och var nere och hälsa på dem.
    Nu har vi brevkontakt och jag ska väl ner ev med barnen när de blir större. Nu är de 4 och 5 år gamla och lite för små för en sån resa. De frågar inte så mkt varför jag är mörk..men frågorna kommer ju komma ngn gång och jag vill gärna visa dem srilanka eftersom landet endå är en del av deras arv.

• inoka

jo lo : Är oxå adopterad och har varit tbx i srilanka många gånger.
    Tycker det är lite kul när de pratar singalesiska med mej och tror jag kan förstå va de säger. Jag nickar lite vänligt och säger vanacom som är "gud vare med dej" *S* Brukar funka överallt :)
    Har alltid kännt mej som en "svensk" När vi bodde i afrika så fråga jag mamma(jag var 6 år) när vi skulle gå på en båt full med afrikaner att - mamma är vi de enda vita på den här båten
    Så för mej har jag aldrig tänkt på att jag inte ser svensk ut eller har en annan hudfärg. :)

Svar på tråden Ni som vill veta hur det är att vara adopterad, fråga mig gärna:-)