Inlägg från: Mysflint |Visa alla inlägg
  • Mysflint

Pitbull

Finns väldigt få apbt's i sverige, det kryllar av blandrashundar med liknande utséende dock, uppfödda i köket hemma hos tonåringar.

• Mysflint
    Vurre skrev 2008-01-26 19:26:12 följande:
    Är själv Pitbull-ägare, och har varit intresserad av rasen i bra många år nu.
    Kul att någon med apbt skriver! Var har du din hund reggad? Vilka linjer?
  • Mysflint
    Vurre skrev 2008-01-27 11:01:15 följande:
    Reggad i ADBA. Pratar helt inte om linjer öppet i forumet, men du är välkommen att inboxa mig om du vill.Är du också APBT-ägare?
    Har en blandras med en skvätt pitbull i sig, fått henne via pjäsens hundhem och spenderar mkt tid på pitbullforum.se, dräav intresset
  • Mysflint
    Casper01 skrev 2008-01-29 16:40:39 följande:
    Skulle vara kul att veta om någon har ett speciellt användningsområde till sin apbt ??? Mer än bara som mys ;)
    Det är ingen ras man har för mys. Då tror jag hunden mår jäkligt dåligt och man borde köpt en ny kudde istället.
    Jag har som sagt en blandras med skvätt av apbt i sig men även rottweiler och whippet. Hon skulle ta livet av sig utan minst 3 timmars motion, ofta cykling, och hjärngympa dagligen. Detta är minimum för att hon ska fungera som en hund. Vi har inte hittat vår grej riktigt men provat många olika kurser, lydnad, rallylydnad, spår, sök. I vår ska vi börja med viltspår.
    Detta är absolut inte en myshund, men som sagt hon är en blandras, så det kanske är ett illa valt exempel.
  • Mysflint
    Tildasmor skrev 2008-02-01 22:28:39 följande:
    Smina:Hur ofta stöter du på en Pb på utställning??Precis som alla andra raser så tycker jag att pitbullen är en härlig hund i rätt familj!!
    Kan väl inte ställa ut en ras som inte är godkänd?
Svar på tråden Pitbull