Inlägg från: Hondjuret |Visa alla inlägg
  • Hondjuret

Pitbull

Vurre skrev 2008-01-27 11:01:15 följande:
    Reggad i ADBA. Pratar helt inte om linjer öppet i forumet, men du är välkommen att inboxa mig om du vill.Är du också APBT-ägare?
    Varför?
    För mig verkar det mer el mindre generellt finnas två typ av "pitbull"-folk - white trash med blandisar att höjja "statusen" med, som egentligen knappt vet var svansen på en hund sitter,
    och så "exklusiva-superior-hemlighetsklubben" som har sina *fanfar* renrasiga pitbulls, men allt är så himla stort med rasen PITBULL, och man ska vara lite av en övermänniska för att få äga en, samtidigt som man är så "härligt" tvetydig vad gäller heta potatis hundkamp.
    Jag har fått uppfattningen att det är ytterst, ytterst få av "vanligt, hederligt" folk som har en pitbull, det finns liksom ingen anledning att skaffa rasen - man har inget sådant självhävdelsebehov, den är inte bäst på de aktiviteter/funktioner man är intresserad av hos en hund, och man romantiserar inte över hundens "ädla" historia och enstaka "stjärnor" inom hundkampen.
    Det ska erkännas, att detta bygger huvudsakligen på uppfattningen man fått av (för mycket!) internetkonsumtion, men det skall också sägas att jag nog inte kan dra mig till minnes sett någon med denna typ av hund utan en eller flera av följande attribut; militärbyxor, huvtröja med töntigt marknadstryck typ sydstatsflagga, väl synliga tatueringar.
  • Hondjuret

småhundar finns det en himla massa sorter av, från golvmoppar till minidobermanns... Men jag är ofta irriterad på hur folk med mindre hundar verkar strunta i att fostra dom, det är utfall, skällande och hoppande, men de är ju ändå så små, så då antar jag att det inte gör nåt att de uppträder otrevligt...

• Hondjuret
    Mysflint skrev 2008-02-02 10:58:32 följande:
    Kan väl inte ställa ut en ras som inte är godkänd?
    Nej men Smina påstår ju att hon träffar så många trevliga pb och pbägare på utställningar? Kanske menar utomlands?
  • Hondjuret
    Smina skrev 2008-02-02 14:39:07 följande:
    Bra att ni uppmärksammar mitt skrivfel. Menar att jag möter de sk "mördarhundarna"ofta på utställning. Och då är det ju så klart Amstaff jag menar. Amstaff är ju den rasen som pitbullen kommer i från och är framavlad på. Lämnar också en länk här som är bra för intresserade att läsa. Det är SKK som har den på sin sidawww.skk.se/ sök sen vidare där så hittar man bra info.
    tvärtom trodde jag? DVS Amstaff från pb?
Svar på tråden Pitbull