Pitbull
Vurre skrev 2008-01-27 11:01:15 följande:
Reggad i ADBA. Pratar helt inte om linjer öppet i forumet, men du är välkommen att inboxa mig om du vill.Är du också APBT-ägare?För mig verkar det mer el mindre generellt finnas två typ av "pitbull"-folk - white trash med blandisar att höjja "statusen" med, som egentligen knappt vet var svansen på en hund sitter,
och så "exklusiva-superior-hemlighetsklubben" som har sina *fanfar* renrasiga pitbulls, men allt är så himla stort med rasen PITBULL, och man ska vara lite av en övermänniska för att få äga en, samtidigt som man är så "härligt" tvetydig vad gäller heta potatis hundkamp.
Jag har fått uppfattningen att det är ytterst, ytterst få av "vanligt, hederligt" folk som har en pitbull, det finns liksom ingen anledning att skaffa rasen - man har inget sådant självhävdelsebehov, den är inte bäst på de aktiviteter/funktioner man är intresserad av hos en hund, och man romantiserar inte över hundens "ädla" historia och enstaka "stjärnor" inom hundkampen.
Det ska erkännas, att detta bygger huvudsakligen på uppfattningen man fått av (för mycket!) internetkonsumtion, men det skall också sägas att jag nog inte kan dra mig till minnes sett någon med denna typ av hund utan en eller flera av följande attribut; militärbyxor, huvtröja med töntigt marknadstryck typ sydstatsflagga, väl synliga tatueringar.