Inlägg från: kidA |Visa alla inlägg
  • Svar på tråden Feminetik - är det så illa?
  • kidA
    supersemlan skrev 2008-01-27 20:24:29 följande:
    TS, menar du om det verkligen är så illa på familjeliv som man skriver i diskussionen? Jag skulle vilja svara både ja och nej. Man har ju verkligen hakat upp sig på det som är både väldigt konservativt och inte i linje med en del feministiska värderingar. Samtidigt går det ju inte att förneka att allt de beskriver faktiskt förekommer här. Jag tror dock inte att familjeliv är "ett tvärsnitt av svenska befolkningen". De flesta som hänger här är ju i barnafödande ålder, med ett uttalat intresse för just "familjeliv" - inte feminism.
    ja precis. som i deras diskussion. undrar mest hur ni andra ser på det hela.
    livrädd med stil
  • kidA
    Miss Cee skrev 2008-01-28 00:18:38 följande:
    Ja det är så illa, även om inte alla här står för de åsikterna. men de som inte håller med om att pojkar dör av rosa blir ju rätt snart stämplade som "manshatande radikalfeminister" och jagade med virtuella högafflar...
    jag anser nog faktiskt oxå att det är så illa.
    jag brukar medvetet hålla mig undan såna diskussioner just för att man blir bara dumförklarade. det hela började med att jag sa mina åsikter i trådar ang gbgkravallerna o sen ang flickor vs pojkar. sen överröstes jag med skit o drog mig ur allt o slutade prata om sånt här på fl. inte för att jag inte kunde försvara mig eg. utan mest för att jag inte såg glädjen att ens disk saken med folket här.
    så jag började hänga i trådarna med folk som fick barn samtidigt som mig bara. resten disk jag på annat håll med folk som klarar åsikterna, utan att som du säger "stämpla en med radarkastämpeln."

sorgligt men sant. jag hade faktiskt inte tänkt på saken innan jag fick länken på facebook idag...
    livrädd med stil
Svar på tråden Feminetik - är det så illa?