Inlägg från: supersemlan |Visa alla inlägg
  • supersemlan

Feminetik - är det så illa?

TS, menar du om det verkligen är så illa på familjeliv som man skriver i diskussionen? Jag skulle vilja svara både ja och nej. Man har ju verkligen hakat upp sig på det som är både väldigt konservativt och inte i linje med en del feministiska värderingar. Samtidigt går det ju inte att förneka att allt de beskriver faktiskt förekommer här. Jag tror dock inte att familjeliv är "ett tvärsnitt av svenska befolkningen". De flesta som hänger här är ju i barnafödande ålder, med ett uttalat intresse för just "familjeliv" - inte feminism.

• supersemlan

Ja, en del i diskussionen håller jag ju med om. Det finns otroligt konservativa åsikter här. Men inte bara. Och i de trådar där man uttrycker sig extremt blir det ju alltid diskussion med folk av skilda uppfattningar. Men ibland är det faktiskt de med, enligt mig, märkligare åsikter som är tongivande. Så jag vill inte mena att det råder konsensus om egentligen någon fråga här. Och omröstningar ska man nog inte sätta så stor tilltro till...

• supersemlan

Miss Cee skrev 2008-01-28 00:18:38 följande:

Ja det är så illa, även om inte alla här står för de åsikterna. men de som inte håller med om att pojkar dör av rosa blir ju rätt snart stämplade som "manshatande radikalfeminister" och jagade med virtuella högafflar...
    Haha, visserligen! Men är det så många som stämplar en som "manshatande radikalfeminist", är inte det ett ganska litet fåtal? Som använder just de orden i alla fall... Jag brukar numera undvika de där pojk-flick-diskussionerna eftersom de i princip aldrig leder fram till nåt nytt.
Svar på tråden Feminetik - är det så illa?