• Tessideluxe

Om att falla handlöst för någon! (långt)

Det där visitkortet är nog inte så väl gömt trots allt.
    Jag tycker att mötet med den där mannen och relationen med din kille är två olika saker. Först måste du tänka igenom om du verkligen vill vara ihop med din kille. På din beskrivning verkar det inte så. Om du inte vill det ska du göra slut, oavsett om du ringer den andre eller inte.
    Om du väljer att göra slut så kanske du kan utforska var den andra relationen kan leda, men bara om du vill. Om du väljer att stanna måste du slänga det där visitkortet...

• Tessideluxe

"Vi tvättar varje tisdag, han spelar sitt jävla dataspel varje kväll, vi har sex en gång i veckan och tjatar på varandra lite varje dag. Dessutom lider han av ADHD, omedicinerad, deprimerad och arbetslös, men utan att göra en insatts att söka ett nytt jobb. Istället spelar han dataspel, för han är ju så deprimerad."

Förlåt, men det där låter inte som en tjej som är nöjd i sitt förhållande. Kanske går det att göra något åt dessa problem och då tycker jag att du ska försöka få din kille att gå med på behandling eller kanske familjeterapi. Men som läget är nu kan du ju inte fortsätta, tycker jag.

• Tessideluxe

Jag tycker inte du ska lämna din sambo för en 10 år äldre man du inte vet något om. Jag tycker du ska lämna din sambo för att du inte vill vara ihop med honom längre. Sen om du väljer att plocka fram det där visitkortet eller inte, är egentligen oväsentligt. Den mannen är inte orsaken till att du eventuellt lämnar din sambo, utan bara den spark i rumpan som du kanske behövde.

Självklart kommer din sambo att må dåligt, dina föräldrar kommer säkert att bli både förvånade och oroliga. Men de kommer att komma över det. Frågan du måste ställa dig är om du vill vara ihop med en man du inte känner någon passion för, och som du har tappat respekten för (min tolkning av ditt inlägg)

Svar på tråden Om att falla handlöst för någon! (långt)