Inlägg från: Marianne83 |Visa alla inlägg
  • Marianne83

Är kejsarsnitt mindre traumatiskt?

Snyggt skrivet Yggdrasil!

Jag har idag varit på mitt första läkarbesök för att diskutera planerat snitt pga min förlossningsrädsla. O det är verkligen en sak som jag reagerar starkt på: att man inte ska läsa, o inte ska lyssna på andras berättelser. Jag blir då inte mindre rädd för att jag medvetet lurar mig själv till att tro att en vaginal förlossning skulle vara så himla smidig. Skulle det vara så att det var typ två procent av alla kvinnor som fick svåra förlossningar, o resterande tyckte att det var en lätt match, så hade jag kännt en viss tilltro till att även min förlossning skulle gå smidigt. Men så ser ju inte verkligheten ut... Visst, jag önskar ändå att jag TORDES föda vaginalt, då det framför allt är bäst för barnet, men jag är på tok för rädd för utdrivningskedet då risken är överhängande att jag spricker, att jag inte kan tänka mig att föda naturligt... För mig är det mer läskigt med ett trasigt underliv som jag själv måste "krysta sönder" än ett snitt på magen som jag har ont av först då det är ihopsytt o klart... Men visst kan jag förstå dem som inte vill bli snittade också...

Svar på tråden Är kejsarsnitt mindre traumatiskt?