• mmmao

Bära spädbarn

de första månaderna har jag burit på barnen utan att prova om de "vill" (är det så du tolkar dte om barnet inte protesterar med gråt??).

• mmmao

att ett spädbarn inte "vill" ligga själv. Jag tror inte att något friskt spädbarn *vill* ligga själv.
    jag menar att om barnet protesterar me dgråt så tolkas det ofta som att barnet inte vil ligga själv. om barnet inte protesterar med ljud så tolkas det ofta som att barnet *vill* ligga själv.

• mmmao

vad skulle möjligtvis inte "lösa" sig tänkte du?

• mmmao
    eternally skrev 2008-02-04 16:01:53 följande:
    mmmao skrev 2008-02-04 15:45:15 följande:
    mm jo det är klart att man tolkar det som att han inte vill då han gråter. visst kanske inte spädbarn föredrar att ligga själva men nog tolkar jag det som att de i alla fall är mer eller mindre nöjda om de kan ligga en stund i t.ex babygymet utan att gråta."vad skulle möjligtvis "lösa" sig tänkte du?"Jo jag menar att jag inte vet om jag vågar lita på att det löser sig sälvt.. alltså att han en dag kan ligga i sin egen säng, somna utan bröstet, ligga lite för sig självt utan att jag försöker påverka det. För även om det är mysigt så är det onekligen påfrestande i längden och jag vet inte om jag "alltid" vill gå omkring och bära på honom och alltid ha honom i vår säng.
    människor är väldigt olika och en del protesterar direkt när något inte känns 100% och andra håller det för sig själva även om det känns riktigt jobbigt. bebisar=människor.
    jag garanterar dig att även din bebis kommer växa upp och bli mer självständigt detta påverkar du inte bäst genom att göra honom stor fortare än han är mogen för utan bäst görs det genom att låta bebisen vara bebis och barnen barn. sedan får vi vuxna vara vuxna och självständiga.
Svar på tråden Bära spädbarn